ja nyt ovat molemmat hullut (mukaeltu lastenlaulusta Koira Tanssii)
Eilen veimme miehen tavaroita ja huonekaluja, joita pystyin irrottamaan yhteisestä kodistamme, hänen omaan asuntoonsa. Kun ajelin pakettiauton perässä yksi lapsi kyydissä, hiljaisuudessa, koska en kyennyt sanoa sanaakaan, tunsin kuinka ahdistus ja suru vyöryy päälle, ja hiljaa alkoi kyyneleet valua silmistä, mutta ilmekään ei minulla värähtänyt.
Paikan päällä kannoimme kamat sisään, heittelin tyynyt sohvalle, joka hetki sitten oli vielä ollut meidän makuuhuoneessa, meidän kodissa. Istuin sohvalle, ja otin muutaman kuvan.Oli pakko syventyä puhelimeen, sanaakaan en voinut enää sanoa siinä kohtaa, kun kaikki oli tuotu- alkuun höpötin kuinka on nätti ja kiva kämppä, mutta kai se todellisuus paiskautui liian lujaa päin naamaa, koska sattui. Henki salpaantui,enkä kyennyt puhua enää, pidättelin itkua ja olin kivikasvoisena.
Kaupan kautta kotiin. Autossa mukana ollut lapsi kysyy olenko väsynyt, surullinen. En pysty puhua, sanon vaan shhhhh. Kaupan pihassa pitää keräillä itseään, pyyhkiä niitä helvetin kyyneliä naamalta. Käydä apteekissa, kun vielä muistaa, lääkkeet kun alkaa olemaan finaalissa. Kaupasta tarttui mukaan itselle vain pressokannu. Sain Tampereella käydessäni niin hyvää pressopannulla haudutettua kahvia, että olihan se itsellekin kokeeksi hankittava. Jotain uutta elämään, vanhan menetetyn tilalle.
Toisaalta se sohvan lähteminen tuntui kivallekin.Ainakin se meni tarvitsevalle. Makkarissa siirsin työpöytäni ikkunan eteen, ja taas on minulla uusi "kyttäyspaikka" uloos ja aurinkoon. Vaikkakaan tästä ei näe aurinkoa niin suoraan, tuo se silti valoa. Keittiön ikkunasta ja olkkarin isoista ikkunoista tulee ihanan paljon valoa,rakastan niitä.
Nyt en rakasta mitään. Olo on aivan hurjistunut, haluisin raivota,mutta mistä raivoaisin? Itkukin vaan kuumottaa silmiä ja laittaa nieleksimään. Voisin ihan helposti, jos antaisin itselleni luvan, alkaa hakkaamaan tätä tietokonetta,pöytää,kirkua,itkeä... mutta enhän tee niin, annan vain kaiken myllätä nyt sisimmässä. En tiedä tekeekö se siellä tuhoa, vaiko eheytystä. Luulen että tuhoa ja puhdistusta, jotta voi alkaa kasvattaa jotain parempaa siihen?
Näin mun on uskottava.
Se siitä,The End ,ja muuta vastaavaa.
Lähden tästä taas itseäni keräilemään, ja punomaan uusia juonia.
Koiran Tanssi, olkaapa hyvät

Kommentit
Lähetä kommentti