SAIRAS!!!
Herranjestas sentään, miten paljon ihminen voi olla kipee???
Olin jo viime viikolla kipeä, silloin oli yskää nuhaa, tuntui normaalille flunssalle, mutta luulin selättäneeni sen, kun vedin päivän verran Auringonhattua kunnon annoksina muutaman tunnin välein. Plus sinkki, magnesium,c,d...Joo, vuorokaudessa kuivi se tauti, ja minä liputin että jee jee, koska sairastaminen on jotain niin suurta shittiä,ettei mitään rajaa.
No, olikohan se maanantai vai tiistai, kun olin pienimmän kanssa uimassa. Katsoin oikeen kellosta, että tein sen vähintään 45 minuuttia yhtäjaksoista treeniä, koskapa joskushan se paluu takaisin kuntoon on alettava. Takana oli puolen viikon uimakielto, koska varpaan kynsi tosiaan irrotettiin jälleen kerran, joten sitäkin innokkaammin tietty jumppasin. Mulla oli siinä vähän semmoista uutta räkätaudin poikasen tuntua, välissä siis ehkä 2pv oireetonta, vain sellainen yskä siihen jäi, joka irroti limaa mukanaan ihan kivasti. Diagnosoin itseni kohta terveeksi.
Takapakkiahan siitä tuli. Oliko onnettomien asioiden summa, että juuri kun olin uinut, niin sitten alkoi kurkku tulla kipeäksi. Keskiviikkona käytiin miehen kanssa vielä omalla menolla, ja kun sieltä tulin, mun pää possahti kipeeksi ja nielu, ja olo oli perin veemäinen. Se kipu jomotti naamaa, tuossa poskipäässä ja ohimolla/otsalla. Äiti ja isä kävivät täällä ,ja iskä käytti minuu terveysasemalla ajalla, jonka äiti oli mulle tilannut, koska mun ÄÄNI meni silloin keskiviikkona!!!! Pääsin sairaanhoitajalle, joka otti pika crp joka oli 11, kokeili ja katsoi kurkun, jossa ei mielestään mitään, ja tykkäsi että virustauti, kotiin vaan potemaan.
Apteekin kautta mentiin, ja onneksi ostin joskus aikoinaan minulle määrätyn Bricanylin (keuhkoputkia avaava kun iskee astmaattinen kohtaus, ja minullahan tosiaan sellainen infektio astma löytyy) - kyllä nimittäin kiittelin ostosta, se limaisuus kertakaikkiaan rupesi tukkimaan keuhkoputkia, ja se kakomisen määrä. Lämpö ei edelleenkään noussut 37.3 kummemmaksi.Otin ostamaani Pamolhottia kiltisti, koska äiti käski. En yleensä ota sellaisia määriä kuume taikka kipulääkkeitä, yhdessä annospussissa oli 750mg paracetamolia ja niitä piti se 4 päivässä huitoa huiviin.
Jollain ilveellä sain nukuttua yön, mutta aamulla kunto oli kertakaikkiaan sellainen,etten jaksanut lähteä viemään muksua kerhoon. Minua harmitti ihan vietävästi se, ja hyvä ettei itku tullut kun lapsi kysyi, onko hänellä kerhopäivä. Jos taksi ottaisi noin pienen yksin kyytiin, olisin vaikka taksilla laittanut, niin paljon harmitti.
Eikä tässä vielä kaikki: olisi ollut oikojalle röntgeniin aika Danielilla. Äiti senkin joutui perumaan, koska ääneni on edelleen yhtä hiton kähinää, josta ei kyllä puhelimessa saa selvää. Vastasin nimittäin puheluun kun näin että tulee terkkarista,ja odotin INR vastauksiani. Kähisin siinä aikani ja hoitaja kysyi että voin soittaa jos on nyt huono aika...voi piip, juu ei muuten huono aika mutta kun ääntä ei tuu. Luuli varmaan että kuiskailen tahalleni, jos vaikka lasta nukuttais (ööö,en kyl vastaillut silloin puhelimeen, kun joskus kauan kauan sitten olen sitä nukuttamista tehnyt)
Niin että. Nyt olemme perjantaissa. Olen vetänyt sitä hiton hottia naamaani tänään 3 pussia. Juuri NYT on olo siedettävä. Ei satu, mutta lämpö se vaan ei ropista huolimatta laske. Yskin, mutta varmaan se pillillä pulloon puhaltelu on auttanut sen verran, että yskäkin tuntuu inhimilliselle. Lämpö paukutti pulssiakin pilvissä, mitä lie ollut, nyt tässä istuessa ei tunnu hakkaus, mutta ottaa kyllä päähän tämä,että lämpö ei laske, ja hiukan turhan ahtaan tuntuinen on tuo hengitys kumminkin minun makuuni, vaikka on avaavatkin otettu säännöllisesti.
Ärsyttää.
Arvon huomen aamulla voinnin mukaan, menenkö kokeilemaan onnea Akuutti24:ään vai maksanko suoraan Mehiläiseen taikka Terveystaloon. Akuutissa tuli ne 2 iltaa ja yötä notkuttua,sain jotensakkin tarpeekseni siitä paikasta. Ja tosiaan kun tuota "entisyyttä" löytyy tän tyyppisistä sairasteluista... oli nimittäin vuosi sitten tammikuu, kun 28.1 sain keuhkoembolia diagnoosin. Sitä ennen olin ollut kipeenä samaisen 2 viikkoa. Se kyllä jätti semmoisen pelon tuonne sisimpään, että tämäntuntuisilla "ihan kunnolla ei nyt henki kulje"- fiiliksillä ei ole kovin levollinen olo.
Tytär tekee videoblogeja, minä vaan väännän näppäimistössä, koska sen verran olen omaa esiintymistä videolla nähnyt, että itkua tekisi mieli vääntää siitä.
Nyt taitaa olla taas aika kupsahtaa vateriin.
Lämpö 38, pala kurkussa ja muut oheisoireet.
Hyvää yötä.
Jos jaksatte, niin rukoilkaa sen puolesta,että tää tauti menisi nyt ilman suurempaa draamaa ohi.
Alan olla aika poikki.
Niin että TERVE VAAN, toivottavasti jo pian!!!!
Herranjestas sentään, miten paljon ihminen voi olla kipee???
Olin jo viime viikolla kipeä, silloin oli yskää nuhaa, tuntui normaalille flunssalle, mutta luulin selättäneeni sen, kun vedin päivän verran Auringonhattua kunnon annoksina muutaman tunnin välein. Plus sinkki, magnesium,c,d...Joo, vuorokaudessa kuivi se tauti, ja minä liputin että jee jee, koska sairastaminen on jotain niin suurta shittiä,ettei mitään rajaa.
No, olikohan se maanantai vai tiistai, kun olin pienimmän kanssa uimassa. Katsoin oikeen kellosta, että tein sen vähintään 45 minuuttia yhtäjaksoista treeniä, koskapa joskushan se paluu takaisin kuntoon on alettava. Takana oli puolen viikon uimakielto, koska varpaan kynsi tosiaan irrotettiin jälleen kerran, joten sitäkin innokkaammin tietty jumppasin. Mulla oli siinä vähän semmoista uutta räkätaudin poikasen tuntua, välissä siis ehkä 2pv oireetonta, vain sellainen yskä siihen jäi, joka irroti limaa mukanaan ihan kivasti. Diagnosoin itseni kohta terveeksi.
Takapakkiahan siitä tuli. Oliko onnettomien asioiden summa, että juuri kun olin uinut, niin sitten alkoi kurkku tulla kipeäksi. Keskiviikkona käytiin miehen kanssa vielä omalla menolla, ja kun sieltä tulin, mun pää possahti kipeeksi ja nielu, ja olo oli perin veemäinen. Se kipu jomotti naamaa, tuossa poskipäässä ja ohimolla/otsalla. Äiti ja isä kävivät täällä ,ja iskä käytti minuu terveysasemalla ajalla, jonka äiti oli mulle tilannut, koska mun ÄÄNI meni silloin keskiviikkona!!!! Pääsin sairaanhoitajalle, joka otti pika crp joka oli 11, kokeili ja katsoi kurkun, jossa ei mielestään mitään, ja tykkäsi että virustauti, kotiin vaan potemaan.
Apteekin kautta mentiin, ja onneksi ostin joskus aikoinaan minulle määrätyn Bricanylin (keuhkoputkia avaava kun iskee astmaattinen kohtaus, ja minullahan tosiaan sellainen infektio astma löytyy) - kyllä nimittäin kiittelin ostosta, se limaisuus kertakaikkiaan rupesi tukkimaan keuhkoputkia, ja se kakomisen määrä. Lämpö ei edelleenkään noussut 37.3 kummemmaksi.Otin ostamaani Pamolhottia kiltisti, koska äiti käski. En yleensä ota sellaisia määriä kuume taikka kipulääkkeitä, yhdessä annospussissa oli 750mg paracetamolia ja niitä piti se 4 päivässä huitoa huiviin.
Jollain ilveellä sain nukuttua yön, mutta aamulla kunto oli kertakaikkiaan sellainen,etten jaksanut lähteä viemään muksua kerhoon. Minua harmitti ihan vietävästi se, ja hyvä ettei itku tullut kun lapsi kysyi, onko hänellä kerhopäivä. Jos taksi ottaisi noin pienen yksin kyytiin, olisin vaikka taksilla laittanut, niin paljon harmitti.
Eikä tässä vielä kaikki: olisi ollut oikojalle röntgeniin aika Danielilla. Äiti senkin joutui perumaan, koska ääneni on edelleen yhtä hiton kähinää, josta ei kyllä puhelimessa saa selvää. Vastasin nimittäin puheluun kun näin että tulee terkkarista,ja odotin INR vastauksiani. Kähisin siinä aikani ja hoitaja kysyi että voin soittaa jos on nyt huono aika...voi piip, juu ei muuten huono aika mutta kun ääntä ei tuu. Luuli varmaan että kuiskailen tahalleni, jos vaikka lasta nukuttais (ööö,en kyl vastaillut silloin puhelimeen, kun joskus kauan kauan sitten olen sitä nukuttamista tehnyt)
Niin että. Nyt olemme perjantaissa. Olen vetänyt sitä hiton hottia naamaani tänään 3 pussia. Juuri NYT on olo siedettävä. Ei satu, mutta lämpö se vaan ei ropista huolimatta laske. Yskin, mutta varmaan se pillillä pulloon puhaltelu on auttanut sen verran, että yskäkin tuntuu inhimilliselle. Lämpö paukutti pulssiakin pilvissä, mitä lie ollut, nyt tässä istuessa ei tunnu hakkaus, mutta ottaa kyllä päähän tämä,että lämpö ei laske, ja hiukan turhan ahtaan tuntuinen on tuo hengitys kumminkin minun makuuni, vaikka on avaavatkin otettu säännöllisesti.
Ärsyttää.
Arvon huomen aamulla voinnin mukaan, menenkö kokeilemaan onnea Akuutti24:ään vai maksanko suoraan Mehiläiseen taikka Terveystaloon. Akuutissa tuli ne 2 iltaa ja yötä notkuttua,sain jotensakkin tarpeekseni siitä paikasta. Ja tosiaan kun tuota "entisyyttä" löytyy tän tyyppisistä sairasteluista... oli nimittäin vuosi sitten tammikuu, kun 28.1 sain keuhkoembolia diagnoosin. Sitä ennen olin ollut kipeenä samaisen 2 viikkoa. Se kyllä jätti semmoisen pelon tuonne sisimpään, että tämäntuntuisilla "ihan kunnolla ei nyt henki kulje"- fiiliksillä ei ole kovin levollinen olo.
Tytär tekee videoblogeja, minä vaan väännän näppäimistössä, koska sen verran olen omaa esiintymistä videolla nähnyt, että itkua tekisi mieli vääntää siitä.
Nyt taitaa olla taas aika kupsahtaa vateriin.
Lämpö 38, pala kurkussa ja muut oheisoireet.
Hyvää yötä.
Jos jaksatte, niin rukoilkaa sen puolesta,että tää tauti menisi nyt ilman suurempaa draamaa ohi.
Alan olla aika poikki.
Niin että TERVE VAAN, toivottavasti jo pian!!!!

Kommentit
Lähetä kommentti