Siirry pääsisältöön

Terve!! eiku....

SAIRAS!!!
Herranjestas sentään, miten paljon ihminen voi olla kipee???
Olin jo viime viikolla kipeä, silloin oli yskää nuhaa, tuntui normaalille flunssalle, mutta luulin selättäneeni sen, kun vedin päivän verran Auringonhattua kunnon annoksina muutaman tunnin välein. Plus sinkki, magnesium,c,d...Joo, vuorokaudessa kuivi se tauti, ja minä liputin että jee jee, koska sairastaminen on jotain niin suurta shittiä,ettei mitään rajaa.

No, olikohan se maanantai vai tiistai, kun olin pienimmän kanssa uimassa. Katsoin oikeen kellosta, että tein sen vähintään 45 minuuttia yhtäjaksoista treeniä, koskapa joskushan se paluu takaisin kuntoon on alettava. Takana oli puolen viikon uimakielto, koska varpaan kynsi tosiaan irrotettiin jälleen kerran, joten sitäkin innokkaammin tietty jumppasin. Mulla oli siinä vähän semmoista uutta räkätaudin poikasen tuntua, välissä siis ehkä 2pv oireetonta, vain sellainen yskä siihen jäi, joka irroti limaa mukanaan ihan kivasti. Diagnosoin itseni kohta terveeksi.

Takapakkiahan siitä tuli. Oliko onnettomien asioiden summa, että juuri kun olin uinut, niin sitten alkoi kurkku tulla kipeäksi. Keskiviikkona käytiin miehen kanssa vielä omalla menolla, ja kun sieltä tulin, mun pää possahti kipeeksi ja nielu, ja olo oli perin veemäinen. Se kipu jomotti naamaa, tuossa poskipäässä ja ohimolla/otsalla. Äiti ja isä kävivät täällä ,ja iskä käytti minuu terveysasemalla ajalla, jonka äiti oli mulle tilannut, koska mun ÄÄNI meni silloin keskiviikkona!!!! Pääsin sairaanhoitajalle, joka otti pika crp joka oli 11, kokeili ja katsoi kurkun, jossa ei mielestään mitään, ja tykkäsi että virustauti, kotiin vaan potemaan.

Apteekin kautta mentiin, ja onneksi ostin joskus aikoinaan minulle määrätyn Bricanylin (keuhkoputkia avaava kun iskee astmaattinen kohtaus, ja minullahan tosiaan sellainen infektio astma löytyy) - kyllä nimittäin kiittelin ostosta, se limaisuus kertakaikkiaan rupesi tukkimaan keuhkoputkia, ja se kakomisen määrä.  Lämpö ei edelleenkään noussut 37.3 kummemmaksi.Otin ostamaani Pamolhottia kiltisti, koska äiti käski. En yleensä ota sellaisia määriä kuume taikka kipulääkkeitä, yhdessä annospussissa oli 750mg paracetamolia ja niitä piti se 4 päivässä huitoa huiviin.

Jollain ilveellä sain nukuttua yön, mutta aamulla kunto oli kertakaikkiaan sellainen,etten jaksanut lähteä viemään muksua kerhoon. Minua harmitti ihan vietävästi se, ja hyvä ettei itku tullut kun lapsi kysyi, onko hänellä kerhopäivä. Jos taksi ottaisi noin pienen yksin kyytiin, olisin vaikka taksilla laittanut, niin paljon harmitti.
Eikä tässä vielä kaikki:  olisi ollut oikojalle röntgeniin aika Danielilla. Äiti senkin joutui perumaan, koska ääneni on edelleen yhtä hiton kähinää, josta ei kyllä puhelimessa saa selvää. Vastasin nimittäin puheluun kun näin että tulee terkkarista,ja odotin INR vastauksiani. Kähisin siinä aikani ja hoitaja kysyi että voin soittaa jos on nyt huono aika...voi piip, juu ei muuten huono aika mutta kun ääntä ei tuu. Luuli varmaan että kuiskailen tahalleni, jos vaikka lasta nukuttais (ööö,en kyl vastaillut silloin puhelimeen, kun joskus kauan kauan sitten olen sitä nukuttamista tehnyt)

Niin että. Nyt olemme perjantaissa. Olen vetänyt sitä hiton hottia naamaani tänään 3 pussia. Juuri NYT on olo siedettävä. Ei satu, mutta lämpö se vaan ei ropista huolimatta laske. Yskin, mutta varmaan se pillillä pulloon puhaltelu on auttanut sen verran, että yskäkin tuntuu inhimilliselle. Lämpö paukutti pulssiakin pilvissä, mitä lie ollut, nyt tässä istuessa ei tunnu hakkaus, mutta ottaa kyllä päähän tämä,että lämpö ei laske, ja hiukan turhan ahtaan tuntuinen on tuo hengitys kumminkin minun makuuni, vaikka on avaavatkin otettu säännöllisesti.

Ärsyttää.
Arvon huomen aamulla voinnin mukaan, menenkö kokeilemaan onnea Akuutti24:ään vai maksanko suoraan Mehiläiseen taikka Terveystaloon. Akuutissa tuli ne 2 iltaa ja yötä notkuttua,sain jotensakkin tarpeekseni siitä paikasta. Ja tosiaan kun tuota "entisyyttä" löytyy tän tyyppisistä sairasteluista... oli nimittäin vuosi sitten tammikuu, kun 28.1 sain keuhkoembolia diagnoosin. Sitä ennen olin ollut kipeenä samaisen 2 viikkoa. Se kyllä jätti semmoisen pelon tuonne sisimpään, että tämäntuntuisilla "ihan kunnolla ei nyt henki kulje"- fiiliksillä ei ole kovin levollinen olo.

Tytär tekee videoblogeja, minä vaan väännän näppäimistössä, koska sen verran olen omaa esiintymistä videolla nähnyt, että itkua tekisi mieli vääntää siitä.

Nyt taitaa olla taas aika kupsahtaa vateriin.
Lämpö 38, pala kurkussa ja muut oheisoireet.

Hyvää yötä.

Jos jaksatte, niin rukoilkaa sen puolesta,että tää tauti menisi nyt ilman suurempaa draamaa ohi.

Alan olla aika poikki.

Niin että TERVE VAAN, toivottavasti jo pian!!!!


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Psyykkisiä taitoja-THE 6 TYPES OF PSYCHIC ABILITY: HOW TO KNOW YOUR STRONGEST SENSE

Do you ever wonder how some people just seem to ‘get it?’ Perhaps they seem to ‘know’ things that would be impossible to know or even predict the future. Chances are, they’ve harnessed their inner extra-sensory talents. If you find yourself wanting to develop your own goddess-given intuitions, a good starting point is first knowing the types of main psychic capabilities. Perhaps you will discover that you are already receiving these gifts! The six main types of intuitive skills we will explore here, called the clairs (French = ‘clear’), are all about sensing and receiving spiritual information. They are related to the five physical senses, and you may find that you are most in tune with the psychic abilities that are associated with your most vivid physical senses. For example, if your eyesight is particularly keen, you may find that you are naturally clairvoyant. With some practice, anyone can tune into their natural psychic abilities! Here are the six major types: Clairvoyance - ...

Mikä on oikea valinta?

En vain osaa olla paikoillani, kun kohtaan ongelman. Minulla on sisäänrakennettu koneisto, joka lähtee raksuttamaan kiivaasti, ja kohteena on vain ja ainoastaan ratkaisu. Toisinaan pohdin hyvinkin tiiviisti erilaisia tapoja ratkaista probleemaa, jopa niin, että kaikki muu maailmassa jää toiselle sijalle, ja olen hyvin kiihtynyt ja ahdistunut, ja liki pakonomaisesti etsin ratkaisua. Hetkittäin sitten voin päästää irti niistä suitsista, joilla koitan ohjailla tilannetta. Hetkittäin siis, silloin kun haluan vähän tasausta ja silloin, kun en vain etene mihinkään. Minun mielestä ongelman ratkaisuun pyrkiminen pitäisi olla ensimäinen prioriteetti. Mikään ei ratkea mihinkäänpäin, ilman että itse pohtii, tunnustelee ja tutkiskelee asioita. Kääntelee niitä palasia erilaisiin asentoihin, ja koettaa visioida niiden tuottamat lopputulokset. Toki joskus elämä ratkaisee asioita puolestasi, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Ratkaisu voi olla vaikka läheisen kuolema, joka lopettaa liikkeet j...

Äiti-kissa ja pentu etsivät yhteistä kotia!!!

Äiti- emo 2v ja tyttöpentu juuri 8kk täyttänyt,etsivät kotia yhdessä sisäkissoiksi. Kumpikin kulkee valjaissa ihan hyvin, ulkoilutettu vain omalla takapihalla. Ovat leikkisä ja riekkuva pari, joka myös hellii ja hoitaa toisiaan. Emo on steriloitu pentujen syntymän jälkeen. Pienikokoisia kissoja, emon paino oli sterihetkellä 2,8kg. Kissoista suojamaksu yhteensä 70€ ja luovutus/ myyntisopimus, jolla ostaja kuittaa ymmärtävänsä vastuunsa eläimen ottamisesta. Suojamaksulla varmistat, että sinulla on tulevaisuudessa varaa myös huolehtia kissasta, eläimestä huolehtiminen ei ole ilmaista. Älä ota kissaa, jos et sitoudu ymmärtämään sitä ja hoitamaan niin hyvässä kuin pahassakin. Pentu  Pentu Emo Emo