Olipahan reissu, sanoisin.
Lähdin eilen oman terkkarin kautta lääkäriin,vähän niinku hakemaan keuhlokuume-diagnoosia ja parempaa antibioottia.
.....
Mutta lopputulos oli molemminpuolinen keuhkoveritulppa,joka nähtiin isotooppi - kuvauksessa. Se olikin jännä tutkimus.Ensin annettiin hengitettivää merkkiainetta sellaisella koneella,joka oli aika epämiellyttävä.Sitten kone kuvasi minun maatessa lavetilla sekä selkä että vastapuolella yhteensä 11 minuuttia.Tässä kuvattiin ilmatiet ensin.Sitten laitettiin kanyylin kautta isotooppinen merkkiaine verenkiertoon tai oikeastaan keuhkoihin.Nämä isotooppi merkkiaineet on siitä erikoisia, että ne menee paikkaan jota varten ne on kehitetty.Kuopukselle tehtiin aikoinaan isotooppikuvaus kun selvitettiin kystisen munuaisen toimivuutta.
Verenkiertoa kuvannut osuus kesti 6 minuuttia.
Parin tunnin kuluttua lääkäri tuli kertomaan molemminpuoleisesta emboliasta. Lääkitys,Klexane,oli aloitettu jo eilen päivystyksessä, varuulta ,ihan sen takia kun se tukostaipumus.Kyllä mä kiitän että alettiin napapiikkiä antamaan jo eilen, koska se aloitti liuottaa tulppia heti.
Marevan lääkitys niinikään aloitettiin sitten heti kun tulokset tuli.Klexanea jatkan piikittämään kotona kunnes Marevanista saa hoitotasapainon kuntoon.
Että näin se poksahti taas uusi pitkäaikaislääkitys.Niin se lääkäri sanoi,että loppuelämän.Että tämä tauti ja taipumus ei poistu,ja koska olen nyt 43-vuotiaana saanut jo veritulpan keuhkoon.
Kieltämättä fiilikset on aika ristiriitaiset.En oikein tajua että mulla oli ehkä tuuria,että tää on vakavaa.Ne klimpit on kuulema menny sydämen läpi päätyäkseen keuhkoihin.
Oikeestikko?
Huh huh.
Nyt taas uutta elämää pukkaa
Ruokavalio on olennainen osa Marevan lääkitystä.
Opeteltavaa löytyy.
Terveisii sairaalasta siis.
Kotona ollaan :)
Hengissä.
Kommentit
Lähetä kommentti