Päätä huimaa kun kalenteria katselee. Merkintää pukkaa ja joskus jopa kaksi samana päivänä ja pienellä siirtymäajalla. Tai peräkkäisinä päivinä. Omaksi hyväksihän ne on, kun saa B-lausunnon lekurilta, jolla taas voi aueta ovet kuntoutukseen. Siihen saakka jatkan ryhmätoiminnassa, jonkinlaisena vierailevana tähtenä eri ryhmissä, jotka on alkaneet jo. No mutta luotan itseeni siinä suhteessa, että tulen toimeen ihmisten kanssa, joska KOP KOP,en ainakaan vielä ole oppinut jännittämään taikka pelkäämään ihmisiä. Edelleen tykkään tavata uusia nassuja, koska niiden tavattujen joukosta voipi käteen jäädä joitakin helmiä.
Mutta juu,kalenteri-parka, ja muisti-parkani. Ja tämä ajojärjestelijänä olo on aika haastavaa, kun pitää varata reittejä ja saada info kulkemaan sitten vastaanotopäähänkin, näin niinkuin hienosti sanottuna.
Nyt on kuitenkin 4 lasta lähetetty taas Manseenpäin lomailemaan viikoksi. Yksi heistä saa pyrähdyksen Pohjanmaallakin juhannuksena, ja sitten kotiinpäin. Kotona muutama päivä ja sitten takaisin Pohjanmaalle, mökille tällä kertaa.
Aika jännää meillekin, sillä emme ole oikeasti olleet ikinä tällä porukalla mökillä!! Meillä ei ole sellaista ylellisyyttä kuin suvun mökki, tai edes tuttavilla sellaista paaikkaa, jota voisi joskus lainata. Monesti miettinyt, pitäisikö ostaa oma mökki, kun sitä omaa asuntoa ei ole saanut ostettua. Joku sellainen getaway-paikka olisi varmaan kiva, ja jos tulevaisuuttaa miettii, olisihan se lapsille sitten "mukava riidanaihe",että kuka saa olla mökillä. Kjeh kjeh.
Meidän kolmen kotiinjääneen miniloman kunniaksi kävimme Prismassa hakemassa jääkaappiin täydennystä.
Lapsetkin sanoivat,etteivät muista milloin jääkaappi olisi ollut yhtä tyhjä !
Mutta juu,kalenteri-parka, ja muisti-parkani. Ja tämä ajojärjestelijänä olo on aika haastavaa, kun pitää varata reittejä ja saada info kulkemaan sitten vastaanotopäähänkin, näin niinkuin hienosti sanottuna.
Nyt on kuitenkin 4 lasta lähetetty taas Manseenpäin lomailemaan viikoksi. Yksi heistä saa pyrähdyksen Pohjanmaallakin juhannuksena, ja sitten kotiinpäin. Kotona muutama päivä ja sitten takaisin Pohjanmaalle, mökille tällä kertaa.
Aika jännää meillekin, sillä emme ole oikeasti olleet ikinä tällä porukalla mökillä!! Meillä ei ole sellaista ylellisyyttä kuin suvun mökki, tai edes tuttavilla sellaista paaikkaa, jota voisi joskus lainata. Monesti miettinyt, pitäisikö ostaa oma mökki, kun sitä omaa asuntoa ei ole saanut ostettua. Joku sellainen getaway-paikka olisi varmaan kiva, ja jos tulevaisuuttaa miettii, olisihan se lapsille sitten "mukava riidanaihe",että kuka saa olla mökillä. Kjeh kjeh.
Meidän kolmen kotiinjääneen miniloman kunniaksi kävimme Prismassa hakemassa jääkaappiin täydennystä.
Lapsetkin sanoivat,etteivät muista milloin jääkaappi olisi ollut yhtä tyhjä !
Sieltä sitten päiväruuaksi keitettiin potut, tehtiin viimeisestä kaapista löytyneestä kastikepussista kastike, ja vihreä Elegance- kulho kätkee sisälleen edellispäivänä tehdyn salaatin. Eikö se nyt ihan kuulosta ruualle? Maitoa oli juuri tippa kahviin ja kaapista oli jo viety margariini pöydälle, että leivän päälle sai sutia sitä taikka kurkkua, joka myös oli viety jo pöytään. Hyvinhän se meni, ja minä kerroin, että jääkaapista on mukavaa olla välillä ihan tyhjä, saa huokaista hetken kunnes taas tulee kannateltavaa hyllyille. Samalla sain pyyhittyä hyllyt ja muut roiskeet kaapista!
...ja tokihan se loman kunniaksi lomaruokaa piti saada, tortillaa kevyesti, eli paljon kaalia ja salaattia väliin ja hiukan lihakastiketta.Tietenkin tummilla tortilloilla ;)
Prismassa päädyin itse kosmetiikka hyllyille, ja pojat meni ruokaostoksille. Tavoitteena oli löytää aurinkorasvaa lisää. Vertailtuani tuotteita ja todettuani,että meidän Prisma tarjosi vain Laveralta ja Derma- merkiltä aurinkotuotteita, ja koskapa lavera jäi hintakilpailussa haisemaan aika reippaasti, niin päätin ostaa tuntematonta Dermaa, ja vaikka putelissa lukeekin baby, mutta sk 30 ja uva ja uvb ,niin minusta se oli ihan sika-asiallinen aurinkorasva. Hintaakin vain 8,90€
Toinen item oli vartalovoide. Vaikka sainkin tyttäreltä Body Shopin vartalovoide purkin, niin ajattelin ostaa omankin,vallankin kun tuo "Oma Gertrude"- merkkinen setripuun tuoksuinen voide olikin niin "kallis", oikeen 3 euroa.
Ex.tempore ostos oli Santen huulirasva, koska matkalla bussille nuorin tyttäreni pyysi saada laukussani olleen huulirasvan mukaan, ja tokihan minä lapselleni annan, niinkus tiiätte.
Bio-Pomegranate & Marula oli huulirasvan titteli, ja tämän aamun koekäytössä. Huulirasva oli ekalla kertaa puikosta levitettynä aika kovaa, sai muutamaan otteeseen pyöritellä huulilla, mutta kun rasva siirtyi huuliin, niin fiilis huulissa on ihan ok, toki tämä on paksumpaa rasvaa kuin se minun edellinen, toki onhan tässä jojobaöljyä ja kaakaovoita ja manteliöljyä.
Ilta kului rattoisasti syöden ja lopulta erittäin ihanaa leffaa katsellen
"Äidit ja tyttäret" oli yllättävän syvä elokuva, jossa oli paljon tuttuja naisnäyttelijöitä, mutta miesnäyttelijät olivat tuntemattomia suuruuksia. Hieno elokuva, laittoi kyllä ajattelemaan tosiaankin tätä äitien ja tyttärien monestikkin kimuranttista suhdetta.
Suosittelen kyllä kaikille!
Me katsoimme elokuvan Viaplaylta.
Nyt on mukava katsoa millainen lomaviikko meille muodostuu, pikku perheenä.


Kommentit
Lähetä kommentti