Joka aamu likipitäen sama stressi.Saatava kolme jätkää lähtemään tiettyyn kellon lyömään mennessä kotivesta ulos,muutoin seurauksena on yhden myöhästyminen koulusta.
No hommahan menee niin että kello soi minulle 7.00 ja siis 7.30 on aika jolloin pitäisi poistua ovesta...joo,naftisti on aikaa,kun ottaa huomioon sen,että kaksi alle kouluikäistä pitää saada yövaatteista ulkovaatteisiin,plus ihan suotavaa jos itsekin ryysyt päällensä vetää.Yleensä itse olen vasta pukemassa farkkuja ja sukkia,kun kauhealla tsemppimäkinällä hoputan pikkupoikia pukemaan ulkohaalareita päälle.Hiukset jää kyllä harjaamatta,mutta jos näky on tarpeeksi kamala,niin pipo vaan päähän.
Ipanakin osaa pukea,jos vaan haluaa...Kaupan päälle saan usein karjahdella isoimmalle kuljetettavalle,että nyt vauhtia,herää! Valitettavasti hänestä ei juuri apua ole lähdössä ennenkuin siinä vaiheessa kun lyön sille auton avaimet kouraan ja sanon että menee köyttämään tenavat autoon :)
Tätä minä mietin tänä aamuna kun ajelin sitten- viimeinkin kiireettömästi- kotiinpäin.Matka-aika autolla on 10 minuuttia,mutta on se kiva laskea stressipisteitään siinä ajaessa,kun ne heti herättyä nousee tappiin.Tänäkin aamuna isompi karhunpentu tykkäsi huudattaa pienempää,sen sijaan että olisi viitsinyt keskittyä omaan hommaansa eli pukemiseen.Kirottu yläkerta!!! Minun aamutoimiin ei kyllä mahdu enää yläkertaan könkkääminen näillä kintuilla,valitan,joten siksipä siksi se niin stressaakin,kun tyypit ei huutelulle ota mitään kantaa.Aina saa ärsyyntyä.No okei,melkein aina,kyllä niitäkin aamuja on,että menee sujuvasti.Vaikkapa ne aamut,kun me Ipanan kanssa herätään alakerrasta jo 6.45,ja ehdin napata hänet kiinni ja vaatteisiin,ennenkuin hän sinkoaa yläkerran satumaahan leikkimään ja "herättämään pentuja" kuten itse sanoo :D Räjähdin nauruun kun kuulin tämän ekan kerran,varmaan napannut minun puheesta termin pennut,ne on niin hyväkuuloisia silloin kun ei pitäisi...
Kauhun tasapaino siis.Selkeästi varttia aiemmin herääminen voisi suotuisissa olosuhteissa tuoda miellyttävämmän aamun,tosin se on vartti pois unista,mikäli itse ei spontaanisti herää.oi se on raakaa! Useasti alla on törkeän huonosti nukuttu yö.On ollut jotain häiriötä esim liikaa action-unia,tai muuten vaan jotain miksei sitten uni nappaa kunnolla kiinni.Mutta uu-la-laa mikä fiilis,nyt jo toinen hyvin nukuttu yö,ja sen kyllä tuntee!
Kyllä oli aamulla muutenkin mukava fiilis,vaikka lähtöselvitys olikin huonommasta päästä.Eilen kauppareissulla pesetetty auto ja ajoitus,jolloin tämän tuppukylän kadut eivät olleet jo täynnä töihin huristelevaa porukkaa,eli näistä viehättävistä valottomista x-risteyksistäkin pääsi kivuttomasti.
Pidin liikennekasvatustunti numero mikälie kohta autokouluun suuntaavalle herralle.Muista sitten laittaa vilkku ajoissa,mikään ei ole niin vittumaista kun auto,joka laittaa kohdilla vilkun ja kurvaa eteen.Tai: aina kun vaihdat kaistaa tai liityt rampilta muuhun liikenteeseen,käännä sitä hiton päätä,KÄÄNNÄ PÄÄTÄ! Sivupeili ei näytä likellä tulevaa auton ja peltilehmille tulee silloin nopeesti pipi,ja sitähän me emme halua.Eli käännä päätä.Aina.
Luulen kyllä että hänellä alkaa olemaan aika hyvä näppituntuma liikenteestä,kun on istunut minun repsikkana niin paljon,ja kuunnellut tätä opetusta lie kohta 3 vuotta :D Kyllä sieltä ne asenteet näkyy
ja siis minähän olen Liikenteen Prinsessa! Hyväkäytöksinen ja joustava,ajan turvallisesti ja taloudellisesti,ja laulan radion mukana ja nauran suu ammollaan vallankin Radio Suomipopin Aamulypsyn jutuille.Enkä häpeä sitä mille näytän.
Mutta kun pääsin kotiin,raapasen vaatteet pois,ja alan aamupalalle.Ja kavereita tapaamaan someen :D
Pyhä kolminaisuus....
Tietokone
Kahvimuki
Power-mysliannos
No hommahan menee niin että kello soi minulle 7.00 ja siis 7.30 on aika jolloin pitäisi poistua ovesta...joo,naftisti on aikaa,kun ottaa huomioon sen,että kaksi alle kouluikäistä pitää saada yövaatteista ulkovaatteisiin,plus ihan suotavaa jos itsekin ryysyt päällensä vetää.Yleensä itse olen vasta pukemassa farkkuja ja sukkia,kun kauhealla tsemppimäkinällä hoputan pikkupoikia pukemaan ulkohaalareita päälle.Hiukset jää kyllä harjaamatta,mutta jos näky on tarpeeksi kamala,niin pipo vaan päähän.
Ipanakin osaa pukea,jos vaan haluaa...Kaupan päälle saan usein karjahdella isoimmalle kuljetettavalle,että nyt vauhtia,herää! Valitettavasti hänestä ei juuri apua ole lähdössä ennenkuin siinä vaiheessa kun lyön sille auton avaimet kouraan ja sanon että menee köyttämään tenavat autoon :)
Tätä minä mietin tänä aamuna kun ajelin sitten- viimeinkin kiireettömästi- kotiinpäin.Matka-aika autolla on 10 minuuttia,mutta on se kiva laskea stressipisteitään siinä ajaessa,kun ne heti herättyä nousee tappiin.Tänäkin aamuna isompi karhunpentu tykkäsi huudattaa pienempää,sen sijaan että olisi viitsinyt keskittyä omaan hommaansa eli pukemiseen.Kirottu yläkerta!!! Minun aamutoimiin ei kyllä mahdu enää yläkertaan könkkääminen näillä kintuilla,valitan,joten siksipä siksi se niin stressaakin,kun tyypit ei huutelulle ota mitään kantaa.Aina saa ärsyyntyä.No okei,melkein aina,kyllä niitäkin aamuja on,että menee sujuvasti.Vaikkapa ne aamut,kun me Ipanan kanssa herätään alakerrasta jo 6.45,ja ehdin napata hänet kiinni ja vaatteisiin,ennenkuin hän sinkoaa yläkerran satumaahan leikkimään ja "herättämään pentuja" kuten itse sanoo :D Räjähdin nauruun kun kuulin tämän ekan kerran,varmaan napannut minun puheesta termin pennut,ne on niin hyväkuuloisia silloin kun ei pitäisi...
Kauhun tasapaino siis.Selkeästi varttia aiemmin herääminen voisi suotuisissa olosuhteissa tuoda miellyttävämmän aamun,tosin se on vartti pois unista,mikäli itse ei spontaanisti herää.oi se on raakaa! Useasti alla on törkeän huonosti nukuttu yö.On ollut jotain häiriötä esim liikaa action-unia,tai muuten vaan jotain miksei sitten uni nappaa kunnolla kiinni.Mutta uu-la-laa mikä fiilis,nyt jo toinen hyvin nukuttu yö,ja sen kyllä tuntee!
Kyllä oli aamulla muutenkin mukava fiilis,vaikka lähtöselvitys olikin huonommasta päästä.Eilen kauppareissulla pesetetty auto ja ajoitus,jolloin tämän tuppukylän kadut eivät olleet jo täynnä töihin huristelevaa porukkaa,eli näistä viehättävistä valottomista x-risteyksistäkin pääsi kivuttomasti.
Pidin liikennekasvatustunti numero mikälie kohta autokouluun suuntaavalle herralle.Muista sitten laittaa vilkku ajoissa,mikään ei ole niin vittumaista kun auto,joka laittaa kohdilla vilkun ja kurvaa eteen.Tai: aina kun vaihdat kaistaa tai liityt rampilta muuhun liikenteeseen,käännä sitä hiton päätä,KÄÄNNÄ PÄÄTÄ! Sivupeili ei näytä likellä tulevaa auton ja peltilehmille tulee silloin nopeesti pipi,ja sitähän me emme halua.Eli käännä päätä.Aina.
Luulen kyllä että hänellä alkaa olemaan aika hyvä näppituntuma liikenteestä,kun on istunut minun repsikkana niin paljon,ja kuunnellut tätä opetusta lie kohta 3 vuotta :D Kyllä sieltä ne asenteet näkyy
ja siis minähän olen Liikenteen Prinsessa! Hyväkäytöksinen ja joustava,ajan turvallisesti ja taloudellisesti,ja laulan radion mukana ja nauran suu ammollaan vallankin Radio Suomipopin Aamulypsyn jutuille.Enkä häpeä sitä mille näytän.
Mutta kun pääsin kotiin,raapasen vaatteet pois,ja alan aamupalalle.Ja kavereita tapaamaan someen :D
Pyhä kolminaisuus....
Tietokone
Kahvimuki
Power-mysliannos
Hyvää viikonloppua!

Kommentit
Lähetä kommentti