Päivä oli mennyt kivasti jos ei lasketa minun kinttukipuja.Meinattiin alkaa katsomaan telkkaria kun odotellessani sarjan alkua selailin kännykällä facea,ja kuntaryhmää,johon oli tullut viesti.
Kirjava kissa jäänyt auton alle.Tiesin heti,että se on meidän kissa,joka oli edellisenä päivänä lähtenyt yläkerran ikkunasta karkuun.Pyysin kuitenkin tietoja ja mies lähti katsomaan paikkaa,joka oli todellakin tässä ihan lähellä.
Sain kuvalla varmistuksen jo ennenkuin hän tuli takaisin,ja odotin kotioven rapuilla ja katselin kun hän tulee kantaen muovipussia,jossa rakas kissamme oli.Elottomana,hengettömänä,mutta vielä lämpimänä.Onnettomuus oli sattunut vain hetkeä aiemmin.Varmaan olin juuri siinä sohvalla istuessani ja ohjelman alkua odotellessani ajatellut,että kohta tuosta ikkunasta kurkkaa pöllähtäneen näköinen huiskuhäntä,karvakasa.Että ihan kohta on aika jonka se kissa yleensä on poissa,jos pääsee karkuun.
Ei tullut kissa ikkunalaudalle.
Siliteltiin ja katsottiin rakasta siinä illalla vielä,laitettiin laatikkoon ja peiteltiin pyyhkeellä.Itkettiin.Itkettiin niin että päähän koski.Ilmoitin lapsille,ja kaikki saivat katsoa kissaa,ketkä hereillä ja kotona oli.
Ei ollut enää turkki samantuntuinen kun sydän oli lakannut lyömästä.Lämmin oli kaulan alta vielä.Haluan muistaa miten pehmeältä Mimma tuntui kun sitä silitti.Pitkät karvat ei ikinä pöllynneet.
Kirjava kissa jäänyt auton alle.Tiesin heti,että se on meidän kissa,joka oli edellisenä päivänä lähtenyt yläkerran ikkunasta karkuun.Pyysin kuitenkin tietoja ja mies lähti katsomaan paikkaa,joka oli todellakin tässä ihan lähellä.
Sain kuvalla varmistuksen jo ennenkuin hän tuli takaisin,ja odotin kotioven rapuilla ja katselin kun hän tulee kantaen muovipussia,jossa rakas kissamme oli.Elottomana,hengettömänä,mutta vielä lämpimänä.Onnettomuus oli sattunut vain hetkeä aiemmin.Varmaan olin juuri siinä sohvalla istuessani ja ohjelman alkua odotellessani ajatellut,että kohta tuosta ikkunasta kurkkaa pöllähtäneen näköinen huiskuhäntä,karvakasa.Että ihan kohta on aika jonka se kissa yleensä on poissa,jos pääsee karkuun.
Ei tullut kissa ikkunalaudalle.
Siliteltiin ja katsottiin rakasta siinä illalla vielä,laitettiin laatikkoon ja peiteltiin pyyhkeellä.Itkettiin.Itkettiin niin että päähän koski.Ilmoitin lapsille,ja kaikki saivat katsoa kissaa,ketkä hereillä ja kotona oli.
Ei ollut enää turkki samantuntuinen kun sydän oli lakannut lyömästä.Lämmin oli kaulan alta vielä.Haluan muistaa miten pehmeältä Mimma tuntui kun sitä silitti.Pitkät karvat ei ikinä pöllynneet.
Me lähdetään kohta viemään rakasta lemmikkiä lemmikkien hautauspaikkaan,saatellaan hänet arvokkaasti viimeiselle matkalleen.
Ei tässä ole enää sanoja mitä sanoa,vain suuri suru koko perheelle.
Lepää rauhassa Mimma!
29.6.2011- 14.7.2015
Syntyi kotona Tampereella eteisen laatikkoon kolmen sisaruksen kera, kuoli Kangasalan tiellä Kangasalla
Kommentit
Lähetä kommentti