Siirry pääsisältöön

Lupasin kuvia






Tässäpä ne nyt sitten ovat: 5 päivän pyykit. Kasa näyttää vaatimattomalle omaankin silmään. 

 Ja tällä setillä sitä aletaan nyt kukistaa.(kuvat väärinpäin tietty,pöh)
Alla siis LG Direct Drive 8 kiloinen pesukone ja päällä Samsung 8 kiloinen ilmalämpöpumppu kuivuri.
Eilen tosiaan tulivat aamulla, ja hienoisia hikikarpaloita meinas tiputtaa päästä, kun zuumailin, mahtuuko ne kylppärin ovesta sisään. Meidän vanha konehan ei mahtunut poijjaan kylppäriin sisään, ennenkuin pienoinen ovenkarmi- episodi tehtävä ensin. No meidän koneet mahtui hyvin, onneks. Mutta on niin erilaisia ohjelmia, jotta aivan pää pökerryksissä. Pistin sitten aamusta pyyhkeitä koneeseen ja meinasin sitten, että no tokihan ne puuvillaa ja 60 astetta vaativat. Joo, pesukone tykkäs että niitä pitää sitten myllätä 3 tuntii 50 minuuttia!!! Voi vee ja en minä sitä osannu enää muuksi muuttaa. Sitten lueskelin manuaalia lisää ja totesin että ois voinunna jonkun muunkin ohjelman laittaa...

Nyt sitten tuosta kasasta ladattu nyt jo neljäs koneellinen. Eka oli "ulkovaatetta" eli takkii housuu farkkuu, sitten ne pyyhkeet, sitten 40 asteen sisävaatetta ( pesuaika eri ohjelmalla 1t 25min, joka on sama mitä entinenkin jylläsi ) nyt laitoin alusvaatteita ja sukkia "vauvanvaate" ohjelmalle 60 asteeseen...meniköhän syteen taikka saveen, tunti 50 minuuttia lupasi hurskuttaa. Vanhassa koneessa (Electrolux intuition) oli pesuajan lyhennys painike, eli sai valita 1-2-3 paalkeilla, et kuin likaista pyykkii, ja sen mukaan kun laitoin 2 palkilla 60 astetta ,meni 1t 40 min, ja 2 palkilla 40 asteessa 1t 25min. Niin että hiton kauan tuo hurskuttaa. No KUHAN hurskuttaa, heh, nimittäin likapyykkikasat ei oo kivoja, plus täällä ei ole vielä minulle edes a) pyykkikoreja!!! b) pyykkien käsittelypaikkaa/pöytää .Pyykkikoreiksi passaa kyllä nuo lukemattomat suuret Ikea-kassit ja pöytä pitää vaan kehittää jostain/ katsoo sopiva.

Mies tuli eilen tänne uuteen kotiin, ja jo tänään lähtivät Ipanan kanssa pappalaan. Mulla on ikävä!

Meillä on muksujen kanssa ollut alkuun touhukas päivä, käytiin eksyilemässä keskustassa ,syömässä mättöruokaa, kaupassa, sitten ajeltiin tuonne rantaan, ja minä olin niin onnessani siellä, kun vesi löi rantaan aallokkona ja tuulikin pauhasi- minun ilma, minun fiiliss, mutta siis aurinkokin paistoi, enkä olisi oikein tajunnut taaikka usskonut, että on jo 1.10! Instassa kuvia muuten tästäkin... ja sittemmin löysä päivä loppu illan. Maattu tv edessä ja tunnustan - syöty karkkia! Minäkin. Huh huijaa. Kyllä on niskasta otettavaa tässä olemisessa, ja harmi ettei meidän oma uima-allas ole käytössä vielä, joten en pääse siihen helposti vesijumppaamaankaan. Ensi viikolla testaamaan paikalliset uimahallit, eihän siinä sitten minkään muunkaan voi. Toivon että nuo mun viehättävät vuodan/ en vuoda- tilanteet olisi vaihteeksi sillä en vuoda- vaihteella.

Alkaa itsellä kyllä väsy painaa, ja johan se saakin painaa!!
Iltalääkkeet nassuun, sänkyyn lakana suoraan pesusta (koska Ipanan vaippa vuoti jälleen) ja sitten itsekkin paapi-paapi. Oikeasti se tuntuu juuri nyt ihan sika hyvälle idealle :)

Hyvii öitä, hyviä viikonlopun loppuja ja sitä rataa.

Muutosta riutunut räytynyt raato kiittää & kuittaa.



Kommentit