Siirry pääsisältöön

(Mun) Ensitreffit alttarilla

Olen tänä vuonna katsonut tätä ohjelmaa säännöllisesti. Se on tosi kiehtova reality, ollaan niin ytimessä, että se on aika veristä puuhaa henkisesti.

Mielenkiinntoista ollut seurata miten heidän suhteet kehittyvät. Välillä luen MTV3 nettisivulta kirjoituksia heistä, asiat toki on poimintoja tv:ssä nähdystä.

Tämä sarja herättää minussa tosi paljon ajatuksia siksikin, koska mieheni ja minä olemme melkein kuin oman elämiemme ensitreffit alttarilla- "kilpailijoita"

Tapasimme minun ulko-ovella ekan kerran, silloin joskus, kun hän tuli kahville. Avasin oven ja peräännyin, ajatukseni "ai tuollaiselle minun tuleva mieheni näyttää". En tiedä mistä se ajatus lennähti minun päähäni, mutta kuten aiemminkaan vastaavia, ei ollut ajatustakaan epäillä, ettei se olisi tarkoittanut juuri sitä... Daniel konttasi hänen syliin heti, hän oli päivälleen 11 kuukautta, eikä vielä kävellyt. Muutaman päivän päästä, kun meidän "kahvittelut" oli kestäneet 4 päivää, kävimme yhdessä ostamassa Vienolle 3-vuotis Prinsessakakun, ja vietimme synttäreitä. Semmoisiin haasteiseen hän tuli, vapaaehtoisesti. Taka-ajatukset eivät ehkä olleet alkuun samalla tolalla kuin minulla, ja minäkin vannoin ja vakuutin hänelle, että toimimme tässä ihan kaveripohjalla. Olin tosi yksinäinen 7 lapsen yh- äiti, ja seura oli todella tervetullutta, aikuinen seura.

Tätä ohjelmaa kun olen nyt katsonut, olen miettinyt, kuinka paljon meidän kohtaamisessa on ollut hyvää, kuinka hyvin on "mätsännyt" ja kuinka hyvin olemme sopineet toisillemme,VAIKKA, todellakaan, vaikeuksilta ja ristiriidoilta emme ole välttyneet. Näin jälkikäteen ymmärrän, eli näen, että olemme olleet alussa, ja hyvin hyvin pitkälle suhteessamme, todella varuillamme johtuen molempien menneisyydestä. Riidat ovat leimahtaneet tyhmistä pikku jutuista, useimmiten vääristä tulkinnoista, joista on herneet nenussa ollut samantien. Niistä on mahdollista oppia pois, sovittelemaan yhteistä "tyyliä" asioiden hoitoon.

Meillä on ollut sama maku melkein kaikessa, musiikissa, leffoissa, sisustuksessa, asioissa mistä pidämme. Nämä olleet sellaisia yhdistäviä juttuja, ja remppasimmekin aika nopeasti ekan kerran yhdessä sitä asuntoa, jossa asuin kun tapasimme. Eipä ollut vaikeaa valita tapetteja eikä sommitella kaikkea muutakin sisustusjuttua. Lisäksi mieheni on hyvin vaistonvaraisesti tiennyt aina, mistä minä tykkään, ja mitä haluan. Se on hirveän outoa, sillä joskus tuntuu, etten edes tiedä itse mistä tykkään ja mitä haluan.

Mekin aloitimme yhteisen elämän heti, ensitreffeistä alkaen. Samanmoinen tilanne ikäänkuin näillä tv- pareilla,paitsi että meillä ei ole ollut terapeutteja tukena! Sillä niitä olisi kyllä tarvittu tuollaisessa alussa, ja vallankin, kun mukana oli lapsia, paljon lapsia. Vähän eri tulla 1-2 lapsen perheeseen, kuin valmiiseen suurperheeseen. Tästä olen kyllä usein hattua nostanut miehelle, tyhmänrohkea hänkin, kuten minäkin. Taas yhdistävä piirre :)

Kyllä minä usein Jumalaani kiitän tästä ihmisestä, vaikka läpi Helvetin olemmekin tarponeet, yhdessä ja erikseen. On tämä sen arvoista, tämä, mihin olemme tulleet, millaiseksi olemme kasvaneet.

Eilen sanoin miehelleni, että me ei varmaan koskaan olla ihan selvillä toisistamme, ja aina meissä molemmissa tulee olemaan liikkuvia osia, joita toinen ei osaa edes arvata odottaa. Sellainen stabiilius puuttuu, me elämme, me liikumme ja värähtelemme. Ja olemme näin yhdessä.

Ensitreffit alttarilla- parit ovat toki tehneet päätöksensä jo aikaa sitten, ennekuin tämä sarja edes näkyi telkkarista. Mutta kuusi viikkoako se nyt oli, jonka jälkeen päätettävä jatkot. HUH huh sanon minä,se on lyhyt aika. Mutta parhaan intuition mukaan toivon heidän menneen. Ja halusin tällä sepustuksella vain kertoa, että ikäänkuin tiedän mitä he ovat käyneet läpi. Täysin vierashan tuo minunkin rakas on minulle ollut, siinä kohtaa kun aloitimme yhteiselämän. Vuosien aikana oppinut ihmisestä. Jos olisin tiennyt kaiken heti, olisin ehkä jättänyt leikin siihen- ja toki jätimme leikin sikseen monta kertaa tässä vuosien aikana, on ollut vaikeita hetkiä.

Sitoutuminen. Ei se ole vain sana, että olen sitoutunut sinuun. Tämänkin minun piti oppia vasta vanhoilla päivilläni. Kyllä se on päätös, suuri päätös olla siinä, taistella yhdessä, pysyä, rakastaa. Se on niin iso juttu, että minullakin, vaikka muka niin paljon elämästä tiedän , se oli eka kerta kun se oli todellisen totta, se sitoutuminen. Ja se tuntui. Tuntui ihan hullun hurjalle, kyllä sen silloin tiesi, että nyt se vasta tapahtui. Vaivaiset 6,5 vuotta sen jälkeen, kun olimme aloittaneet yhteiselämän. Ja vaikka on monta meitä yhdistävää juttua tässä tapahtunutkin, hyviä ja huonoja. Ja minä olen se, joka syytti toista siitä, ettei ole sitoutunut. Olen nolo, kyllä.

Onhan tämäkin tapa elää. En minä tätä suunnitellut, mut tämä on elämää, ja sitä eletään, mitä eteen tulee.

Nyt kiitän täältä ajatuksieni voimalla koko maailmankaikkeutta, että laittoi meidät samaan karuselliin, laittoi ihan tajuttomat vauhdit meille, niin että meillä kesti monta vuotta selvitä siitä. Ja kiitos tästä tilaisuudesta oppia itsestäni näin paljon, oppia ja kasvaa tämä ihmisen rinnalla. Mun aviomiehen.




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Psyykkisiä taitoja-THE 6 TYPES OF PSYCHIC ABILITY: HOW TO KNOW YOUR STRONGEST SENSE

Do you ever wonder how some people just seem to ‘get it?’ Perhaps they seem to ‘know’ things that would be impossible to know or even predict the future. Chances are, they’ve harnessed their inner extra-sensory talents. If you find yourself wanting to develop your own goddess-given intuitions, a good starting point is first knowing the types of main psychic capabilities. Perhaps you will discover that you are already receiving these gifts! The six main types of intuitive skills we will explore here, called the clairs (French = ‘clear’), are all about sensing and receiving spiritual information. They are related to the five physical senses, and you may find that you are most in tune with the psychic abilities that are associated with your most vivid physical senses. For example, if your eyesight is particularly keen, you may find that you are naturally clairvoyant. With some practice, anyone can tune into their natural psychic abilities! Here are the six major types: Clairvoyance - ...

Mikä on oikea valinta?

En vain osaa olla paikoillani, kun kohtaan ongelman. Minulla on sisäänrakennettu koneisto, joka lähtee raksuttamaan kiivaasti, ja kohteena on vain ja ainoastaan ratkaisu. Toisinaan pohdin hyvinkin tiiviisti erilaisia tapoja ratkaista probleemaa, jopa niin, että kaikki muu maailmassa jää toiselle sijalle, ja olen hyvin kiihtynyt ja ahdistunut, ja liki pakonomaisesti etsin ratkaisua. Hetkittäin sitten voin päästää irti niistä suitsista, joilla koitan ohjailla tilannetta. Hetkittäin siis, silloin kun haluan vähän tasausta ja silloin, kun en vain etene mihinkään. Minun mielestä ongelman ratkaisuun pyrkiminen pitäisi olla ensimäinen prioriteetti. Mikään ei ratkea mihinkäänpäin, ilman että itse pohtii, tunnustelee ja tutkiskelee asioita. Kääntelee niitä palasia erilaisiin asentoihin, ja koettaa visioida niiden tuottamat lopputulokset. Toki joskus elämä ratkaisee asioita puolestasi, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Ratkaisu voi olla vaikka läheisen kuolema, joka lopettaa liikkeet j...

Äiti-kissa ja pentu etsivät yhteistä kotia!!!

Äiti- emo 2v ja tyttöpentu juuri 8kk täyttänyt,etsivät kotia yhdessä sisäkissoiksi. Kumpikin kulkee valjaissa ihan hyvin, ulkoilutettu vain omalla takapihalla. Ovat leikkisä ja riekkuva pari, joka myös hellii ja hoitaa toisiaan. Emo on steriloitu pentujen syntymän jälkeen. Pienikokoisia kissoja, emon paino oli sterihetkellä 2,8kg. Kissoista suojamaksu yhteensä 70€ ja luovutus/ myyntisopimus, jolla ostaja kuittaa ymmärtävänsä vastuunsa eläimen ottamisesta. Suojamaksulla varmistat, että sinulla on tulevaisuudessa varaa myös huolehtia kissasta, eläimestä huolehtiminen ei ole ilmaista. Älä ota kissaa, jos et sitoudu ymmärtämään sitä ja hoitamaan niin hyvässä kuin pahassakin. Pentu  Pentu Emo Emo