Siirry pääsisältöön

Hävinnet jalat ja muita tarinoita

No niin, olemme tulleet siihen hetkeen, että on muuton jälkeen aika ensimäisen kerran kieputtaa huonetta. Kohteena olis pikkupoikien huone. Siellä on nyt Kura-sänky, ja sen alla jalaton runkopatja toiselle nukkujalle. Olen jo jonkin aikaaärsyyntynyt ensinnäkin petaamaan sänkyä jäätävässä asennossa ottaen huomioon vanhan ja väsyneen selkäni, ja ihan semmoinenkin tavanomaisuus, kuin iltahalit, on hankalaa änkeä itsensä sinne Kuran alle. Myöskään Danielin silittely ei onnistu muutoin kuin lässähtämällä perseelleen lattialle, ja senhän nyt tietää kuinka kivaa sieltä on nousta ylös, kun polvilleen ei oikeen uskalla kieppua tuon toisen lumpion takia... Niin että, tuli aika muuttaa järjestysstä!!

No hommahan oli ihan iisipiisi siihen saakka kun siivottiin Samuelin kanssa pikaisesti huoneen lattialta kamat pois- ok puolet meni paikoilleen ja puolet vaan nakattiin "johonkin" laatikkoon. Tuuppasin Kuran ikkunaanpäin, ja mies tuli ottamaan runkopatjan alta pois. Mutta missä on jalat sänkyyn??
Niin missä ne on, tosiaankin. Mies lähti etsimään niitä autotallista, mutta tuskin tuo paauke tarkoittaa enää niiden jaalkojen etsimistä :)
Minä sen sijaan KätevänäEmäntänä kipaisin Ikean sivulle, katsomaan uusia jalkoja petiin.Siitähän se idea sitten lähti liikkeelle... jospa sängynrunko sittenkin siihen?? Aijaa 80cm sängynrunkoja ei ole, mihin runkopatjan saisi, pitäisi olla 90cm runkopatja.Eli ostanko 90 cm runkopatjan ja sänkyrungon, vai 90cm sänkyrungon, sälepohjan ja vaahtomuovipatjan? Vai pitäiskö sittenkin laittaa kerrossänky??? Säästyis tilaa!

VOI HUOKAUS!!!!
Toivottavasti joku edes samaistuu tähän ajatusrumbaan, mutta tällaisten päätösten teko on tärkeää, usko pois.
Viikolla juuri äitini kommentoi, että älä tuhlaa energiaasi pohtimalla kaikkea, kun esittelin hänelle pohdintoja koskien autojamme ja mahdollisesti toisen niistä vaihtoa.
Mutta mitä minä tällä päällä sitten tekisin, tyhjän panttinako mukana raahaisin? Jos minun elämä on nyt tämä, ja tätä, niin tällaiseenhan se on aivokapasiteettinsa laitettava. kasvatuspohdinnoista ei ole juuri hyötyä, koska koeyleisöni ei oikein reagoi käytäntöihin, joita koitan tänne luoda. Niin että, sitä mietitään, mille jotain voidaan tehdäkin. En minä maailmaan rauhaa saa vaikka kuinka pohtisin, joten pysyn näissä pikku jutuissa, jotka hyödyttää minun omaa micromaailmaani.

Niin että sitten minä menin toriin etsimään kerrossänkyjä. Ikeassa halvin on 99 euroa, ja se on jo halpa. Kumminkin, ja koskapa, olen vaakanainen, en osaa ratkaista asiaa yksin. Ja muutenkin, minun toimintamalli asioissa on pohtiva, ja siihen haluan ottaa mukaan toki kanssapohtijani. Odotellaan siis miestä autotallista, ja eihän sitä tiedä, vaikka hän olisi löytänyt ne jalat (heh heh)

Pitänee jotain saada aikaan tälle viikonloppua. Nelikko on Tampereella isilässä ja me miehen kanssa pääsimme eilen katsomaan Luokkakokous kakkosen. Johan oli hulvatonta menoa, josta oli jotkut kuulema jo mielensä pahoittaneet. Voi raasuja. No me nautimme, ja käynti olikin ensimäinen kummallekin Lahden Kinopalatsissa.Siis, minä en niiden aiempien 11 Lahtivuoteni aikana käynyt elokuvissa, kertaakaan!! Ja myös, en ollut käynyt lahden uimahalleissa!! Olin kyllä suht hämmästynyt, miten voikaan olla, mutta semmoista se oli elo siihen aikaan, kolmen ekan lapsen kanssa. Nuorin heistä Lahdessa syntyneistä oli 4v kun vaihdoimme maakuntaa, hän ei muista mitään Lahdesta, eikä koe mitään tunteita syntymäkotikaupunkiaan kohtaan. Kaksi vanhinta muistavat, mutta ovat vissiin ihan tyytyväisiä päästyään isompiin ympyröihin.

Perjantaina katsoimme Teit meistä kaauniin- leffan Aitiosta, ilmaiseksi. Hyvä elokuva oli kyllä, mielenkiintoinen.

Perinteisesti siis sunnuntaina otetaan itseämme niskasta kiinni, ja tehdään hommia. Meillä on jotenkin aina sunnuntai päätynyt joko remppapäiväksi tai muuksi uurastuspäiväksi, ei siis lepopäiväksi, kuten kärky kävisi. Siispä siirryn tästä pyykkien pariin, ja mietiskelen systeemejä vaatejakelun viisastamiseksi, kun keskiviikkona pääsen sinne Ikeaan Tampereen-reissullani, niin tehtävä kauppalappu sinne matkaan oikeen, että kaiken muistaa ;)

Ens viikolla alkanee viimeinkin meidän uima-allas remontti!! Johan tässä ollaan 2kk odotettukin, että taloyhtiö kiirehtisi asiaa. Onneksi on niin hyvä-kiva-mukava-aikaansaava vuokraisäntä meillä, joka hoitaa nämä koukerot puolestamme, ja näin saimme tämän homman nyt vihdoinkin etenemään.
Eli, mikäli kuulopuheet kutiaan pitävät, joulukuun alussa päästäis korkkaamaan meidän oma uima-allas. Voi on sitä odotettukin!!!

Mut nyt hommiin!

Mukavaa sunnuntain jatkoa joka iikalle

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Psyykkisiä taitoja-THE 6 TYPES OF PSYCHIC ABILITY: HOW TO KNOW YOUR STRONGEST SENSE

Do you ever wonder how some people just seem to ‘get it?’ Perhaps they seem to ‘know’ things that would be impossible to know or even predict the future. Chances are, they’ve harnessed their inner extra-sensory talents. If you find yourself wanting to develop your own goddess-given intuitions, a good starting point is first knowing the types of main psychic capabilities. Perhaps you will discover that you are already receiving these gifts! The six main types of intuitive skills we will explore here, called the clairs (French = ‘clear’), are all about sensing and receiving spiritual information. They are related to the five physical senses, and you may find that you are most in tune with the psychic abilities that are associated with your most vivid physical senses. For example, if your eyesight is particularly keen, you may find that you are naturally clairvoyant. With some practice, anyone can tune into their natural psychic abilities! Here are the six major types: Clairvoyance - ...

Mikä on oikea valinta?

En vain osaa olla paikoillani, kun kohtaan ongelman. Minulla on sisäänrakennettu koneisto, joka lähtee raksuttamaan kiivaasti, ja kohteena on vain ja ainoastaan ratkaisu. Toisinaan pohdin hyvinkin tiiviisti erilaisia tapoja ratkaista probleemaa, jopa niin, että kaikki muu maailmassa jää toiselle sijalle, ja olen hyvin kiihtynyt ja ahdistunut, ja liki pakonomaisesti etsin ratkaisua. Hetkittäin sitten voin päästää irti niistä suitsista, joilla koitan ohjailla tilannetta. Hetkittäin siis, silloin kun haluan vähän tasausta ja silloin, kun en vain etene mihinkään. Minun mielestä ongelman ratkaisuun pyrkiminen pitäisi olla ensimäinen prioriteetti. Mikään ei ratkea mihinkäänpäin, ilman että itse pohtii, tunnustelee ja tutkiskelee asioita. Kääntelee niitä palasia erilaisiin asentoihin, ja koettaa visioida niiden tuottamat lopputulokset. Toki joskus elämä ratkaisee asioita puolestasi, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Ratkaisu voi olla vaikka läheisen kuolema, joka lopettaa liikkeet j...

Äiti-kissa ja pentu etsivät yhteistä kotia!!!

Äiti- emo 2v ja tyttöpentu juuri 8kk täyttänyt,etsivät kotia yhdessä sisäkissoiksi. Kumpikin kulkee valjaissa ihan hyvin, ulkoilutettu vain omalla takapihalla. Ovat leikkisä ja riekkuva pari, joka myös hellii ja hoitaa toisiaan. Emo on steriloitu pentujen syntymän jälkeen. Pienikokoisia kissoja, emon paino oli sterihetkellä 2,8kg. Kissoista suojamaksu yhteensä 70€ ja luovutus/ myyntisopimus, jolla ostaja kuittaa ymmärtävänsä vastuunsa eläimen ottamisesta. Suojamaksulla varmistat, että sinulla on tulevaisuudessa varaa myös huolehtia kissasta, eläimestä huolehtiminen ei ole ilmaista. Älä ota kissaa, jos et sitoudu ymmärtämään sitä ja hoitamaan niin hyvässä kuin pahassakin. Pentu  Pentu Emo Emo