Siirry pääsisältöön

Oisko se nyt sit talviaika? (BUUUUUU)

Eilisen aikana tännekin hipsutteli pieni lumipeite, ja tänä aamuna mittarissa törrötti -3.
OK, se tarkoittaa, että talvi on alkanut, vaikka en sille lupia antanutkaan.

Astetta lämpöisempiin vaatteisiin siirtyminen on toiminut yllättävän hyvin ja jouhevasti, paitsi että pipot ja hanskat on hiukan hukanteillä, mutta onko se joku ihme? Onneksi noi Me&I tuplavelourpipot on ihan "talvenkestäviä" ja Samuelille mahtui viime syksyinen/talvinen PompDeLuxin söötti hiippakypärämyssy. Jei!
Takeissa tapahtui ei nyt sukupolvenvaihdos, mutta sisarusvaihdos kumminkin, niin että Samuel sai käyttöön vielä viime vuonna Danielin pitämän takin, Ja D otti käyttöön niinikään isoveljeltä jo muutama vuosi sitten jääneen takin. Mitkään vaatteet ei näytä vielä edes huonolle, ja Samuelille ostin toppahousut eurolla kirppikseltä, ihan varun vuoksi.
Vienolle menee viimetalvinen takki, ja hänelläkin isonsiskon yksi vanha tuolla odottaa, jos pakkanen alkaa purustella jossain kohtaa enemmän.
Milolle löytyi heittämällä takki, jee, vielä toppahousut...vieläkö 12 v suostuu sellaisia pitämään, kun ei noita syksynkään ulkohousuja oikeen meinannu "muistaa" ???
Talvikengät tuli ostettua Vienolle ja Milolle tuossa jo muutama vko sitten kun oli hyvät tarjoukset Cittarissa, muille löytyikin, ainakin ensi hätä kenkuleita.
Tämä osio siis kerrankin suht helposti saatiin pyöräytettyä, siitä olen oikeasti iloinen. Ja nyt kun meillä on iso vaatehuone, joka on oikeastaan juuri tätä kausivaate ja "tulevaa vaatetta"- säilyttelyyn varattu, niin uskon, että pysyykin iisinä -kunhan siis itse muistaa hankkia ne vaatteet sinne ;)

Mitä vanhemmaksi tulen,sen vaikeampaa on talvi. Kylmyys vaan kertakaikkiaan nakertaa minun iloa, ja siksipä pysyttelen tuvassa viellä enemmän. Onneksi ne vuodet kestin jollain ihmeen ilveellä,  kun suurinosa lapsista olleet pieniä ja vaatineet ulkoiluttajaa. Ei minulla ole ollut kunnon ulkoiluvaatteitakaan kuin joskus aikoinaan, silloin ekojen lasten aikana. Onhan se aikuiselle hirveää kidutusta hytistä kylmissään kun lapset halusivat laskea mäkeä. Onneksi silloin 90- luvulla, mulla oli samassa talossa ystävä, jonka kanssa hytiseminen oli paljon kivempaa, ja usein ulkoilun jälkeen menimme jomman kumman luo. Oi niitä aikoja!! Sellaisia ystävyyssuhteita ei olekaan juuri näkynyt sen koommin, jossa oleminen olisi niin spontaania, että mennään vaan toisen luo. 2000-luvun alussa oli myös ystäväksi laskemani henkilö, jonka kanssa tapailtiin paljon, riitti kun aamulla tavattiin "mesessä" ,siis jotkut muistaa MSN Messengerin, vastaava kuin nykyään vaikka Facebookin messenger, ja kun aamulla todettiin ettei kummallakaan ole mitään, niin sitten kyläiltiin puolin taikka toisin. Se oli älyttömän antoisaa. Se ystävyys sitten kaatui, varmaan omaan erinomaisuuteensa ;) (tiedän kyllä mihin se kaatui, mutta se ei ole julkista tietoa)
Sittemmin ei olekaan enää sellaista ystävyyssuhdetta tullut vastaan. Molempien muistoa vaalin mielessäni, ne oli hienoja aikoja!
Mutta siis, ei kaveria ulkoiluun, joten en ole menossa sinne jäätymään!

Yhtenä aamuna vein Samuelia kerhoon. Taivaalta tuli kosteaa räntää, ilma oli hyytävän kolea vaikkakin vielä plussalla .Kerhon pihan leikkipuistossa oli jo klo 9 äiti lapsineen. Äiti kyykki hiekkalaatikolla kaivellen kuoppaa, huppu päässä ettei sade tuntuisi niin ilkeälle ja kastelevalle.Lapset oli puettu sadekamppeisiin. Lapsia ei varmaan haitannut keli, mutta äitiä kävi sääliksi. Voihan olla, että hän vielä nuorena äitinä ja kahden lapsen jälkeen jaksaa innostua pihailusta ja kokee olonsa ihan hyväksi siinä, kyllä minäkin, silloin nuorena, silloin 1-4 lapsen äitinä. Mutta jotenkin kummassa, kun tulee 20 vuotta täyteen hiekkalaatikon reunaa, 20 vuotta hytisemistä kylmässä, märässä, kurassa,...kuraisia kylmiä ällöttäviä kumisaappaita...eih. Ei enää. Ja onneksi nuorinkin on sen ikäinen, että pärjää isompien seurassa pihassa. Kesällä puistoilu ON nautittava kokemus, mutta minua ei ole valmistettu kylmiä olosuhteita varten.
Sanoin joskus, että kun Samuel on 10, me muutamme palmun alle asumaan. Että saan illalla nukahtaa meren ääniin. Mutta utopiaahan se on, ja haaveilua. Jollain keinoin pitää jaksaa sinnitellä siihen saakka.

Kuvahaun tulos haulle i hate winter

Hytisemisiin!!!
Nauttikoon ken voi :)

ps. En kirjoittanut vielä autoon liittyviä kuttumaisuuksia, koskien tätä meitä suomalaisia puolet vuodesta ilahduttavaa sääilmiötä, joten jatkanen aiheesta, kun ensimäisen kerran kohtaan senlaatuista problematiikkaa :D




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Psyykkisiä taitoja-THE 6 TYPES OF PSYCHIC ABILITY: HOW TO KNOW YOUR STRONGEST SENSE

Do you ever wonder how some people just seem to ‘get it?’ Perhaps they seem to ‘know’ things that would be impossible to know or even predict the future. Chances are, they’ve harnessed their inner extra-sensory talents. If you find yourself wanting to develop your own goddess-given intuitions, a good starting point is first knowing the types of main psychic capabilities. Perhaps you will discover that you are already receiving these gifts! The six main types of intuitive skills we will explore here, called the clairs (French = ‘clear’), are all about sensing and receiving spiritual information. They are related to the five physical senses, and you may find that you are most in tune with the psychic abilities that are associated with your most vivid physical senses. For example, if your eyesight is particularly keen, you may find that you are naturally clairvoyant. With some practice, anyone can tune into their natural psychic abilities! Here are the six major types: Clairvoyance - ...

Mikä on oikea valinta?

En vain osaa olla paikoillani, kun kohtaan ongelman. Minulla on sisäänrakennettu koneisto, joka lähtee raksuttamaan kiivaasti, ja kohteena on vain ja ainoastaan ratkaisu. Toisinaan pohdin hyvinkin tiiviisti erilaisia tapoja ratkaista probleemaa, jopa niin, että kaikki muu maailmassa jää toiselle sijalle, ja olen hyvin kiihtynyt ja ahdistunut, ja liki pakonomaisesti etsin ratkaisua. Hetkittäin sitten voin päästää irti niistä suitsista, joilla koitan ohjailla tilannetta. Hetkittäin siis, silloin kun haluan vähän tasausta ja silloin, kun en vain etene mihinkään. Minun mielestä ongelman ratkaisuun pyrkiminen pitäisi olla ensimäinen prioriteetti. Mikään ei ratkea mihinkäänpäin, ilman että itse pohtii, tunnustelee ja tutkiskelee asioita. Kääntelee niitä palasia erilaisiin asentoihin, ja koettaa visioida niiden tuottamat lopputulokset. Toki joskus elämä ratkaisee asioita puolestasi, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Ratkaisu voi olla vaikka läheisen kuolema, joka lopettaa liikkeet j...

Äiti-kissa ja pentu etsivät yhteistä kotia!!!

Äiti- emo 2v ja tyttöpentu juuri 8kk täyttänyt,etsivät kotia yhdessä sisäkissoiksi. Kumpikin kulkee valjaissa ihan hyvin, ulkoilutettu vain omalla takapihalla. Ovat leikkisä ja riekkuva pari, joka myös hellii ja hoitaa toisiaan. Emo on steriloitu pentujen syntymän jälkeen. Pienikokoisia kissoja, emon paino oli sterihetkellä 2,8kg. Kissoista suojamaksu yhteensä 70€ ja luovutus/ myyntisopimus, jolla ostaja kuittaa ymmärtävänsä vastuunsa eläimen ottamisesta. Suojamaksulla varmistat, että sinulla on tulevaisuudessa varaa myös huolehtia kissasta, eläimestä huolehtiminen ei ole ilmaista. Älä ota kissaa, jos et sitoudu ymmärtämään sitä ja hoitamaan niin hyvässä kuin pahassakin. Pentu  Pentu Emo Emo