Voi että minua väsyttää.
Minua väsyttää se, että asiat on aina niin monimutkaisia,ja joudun tahtomattani olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joiden motiivit elämässä eroaa omistani kovin radikaalisti.
Jotenkin kummallisesti tällaiset ihmiset saavat sinun tekemisesi näyttämään todella itsekkäille,motiivini vääristyneille ja saavat käännettyä asiat liki aina omaksi edukseen.
On hirveän rasittavaa ja väsyttävää yrittää pysyä edes neutraalilla asteluvulla oman jaksamisen kanssa, kun nämä henkilöt painavat sinua pinnan alle.
Se onkin narsistisia piirteitä omaavien ihmisten erikois lahjakkuuksia, osata kääntää asiat niin, että he oikeuttavat tekonsa,ja syyllistävät sinut.
Tämän käsittelyn jälkeen ihmettelet, mikä sinuun osui.
Mietit tietenkin, koska sinulla on omatunto, teitkö nyt sittenkin väärin. Pohdit, pitäisikö sinun pyytää anteeksi?
Onneksi ymmärrät jo vuosikymmenen kokemuksella, että narsistilta on turhaa pyytää anteeksi. Hän on oman erinomaisuutensa sokaisema, ja ns. tappaa kaiken, joka hänen tielleen asettuu. Ymmärrän kavahtaa ajatustakin olla tekemisissä tällaisen henkilön kanssa.
Koet rajua epäoikeudenmukaisuutta, sen vuoksi olet kiukunnut,raivonnutkin kai, yrittänyt selittää, että toinen tekee nyt väärin. Mutta mikään ei auta. Hän on oikeassa, koska sinusta ei ole vastustelevana hänelle hyötyä. Koska olet ilmaissut vastustavasi hänen mielipiteitään, olet hyödytön. Joudut silti kokemaan hänen manipulointinsa hedelmiä omassa elämässä, koska ne tulevat kuin kaikuina, kunnes teillä ei ole enää mitään joka yhdistää.
Minä olen väsynyt ja pettynyt, aivan puhki ajettu.
Miksi kukaan ei kuule mikä on totta ja mikä valhetta?
Miksi hänen valheisiin on niin helppo mennä mukaan.
Surullisinta on, kun yrität vain toimia niinkuin oikein on. Toivoa, että läheisesi valitsevat tämän tien myös, näkevät nämä epätotuudet ja osaavat suodattaa ne oikein elämässä.
Mutta esimerkiksi lapsi ei osaa.
Vaikka heille esimerkein kertoisi, mistä on kyse.
Eiväthän he osaa epäillä, kun se pajunköyden syöttäjä on oma vanhempi.
Miten sellaiselta voisi lapsia edes suojata, kuin katkaisemalla välit kokonaan?
Omassa elämässä olen joutunut kantamaan yli 8 vuoden ajan sitä taakkaa, että mutkien kautta tämä narsisti hankaloittaa minunkin elämää, lapsien kautta. Olen joutunut tekemään niin paljon töitä että lapset eivät olisi vieraantuneet toisesta vanhemmastaan, tehnyt sitä työtä senkin uhalla, vaikkeivät he edes halunneet . Sitten tuli vaihe kun asiat meni ihan hyvin, kun narsisti itse oli hankalassa tilanteessa ja apu kelpasi. Nyt voi taas kyykyttää lähivanhempaa lasten kautta, vaikeuttaa heidän kotielämää sillä pajunköydellä jota syöttää.
Eikö vanhemman kuuluisi tukea lasten elämää niin, että se sujuisi mahdollisimman jouhevasti siellä omassa kodissa?
Ei, narsisti haluaa kahmia mitalit itselleen ja ohjeistaa lapsia pahaan käytökseen kotona, jotta saisi propsit itselleen lasten silmissä.
Minä en niillä pisteillä mitään tee, mutta minusta ei ole oikein sumuttaa lapsia, eikä käskyttää olemaan tottelematta.
Tämä on niiden lasten elämää tässä. Heidän koti. Heidän koulunkäynti, heidän kaverit. Tämän elämän kuuluisi olla rauhaisaa, tätä elämää etävanhemmankin kuuluisi tukea, koska tässä elämässä ne lapset elävät.
Ei siellä satunnaisessa alkoholinhuuruisessa viikonloppuelämässä, josta heille käteen jää halpatuonti kiinarojua, joilla ostetaan rakkautta, ja hämmentynyt mieli siitä propagandasta, jota joutuvat kuulemaan omaa kotiaan vastaan.
Mutta mitä minä pieni ihminen tälle kaikelle voin?
Jos ihminen ei halua kuin hallita, ja painaa alleen kaiken joka uskaltaa vastustaa häntä.
Jos lapset eivät kykene erottamaan totuutta valheesta, koska se on todella vaikeaa aikuisellekin.
Nämä ovat taitavia ihmisiä pilaamaan niin monta asiaa elämässä.
Ja minä olen niin väsynyt puolustamaan aina itseäni.
Kertokaa miten voin estää tuollaisen ihmisen tuottaman tuhon elämässäni?

Kommentit
Lähetä kommentti