Enkä puhu krapulasta edes!
Voisihan sitä tietenkin johonkin sekavaan krapulatilaankin verrata kyllä, kun yöllä on märkähousuinen lapsi tarvinut apua kahdesti ja sitten viimein aamulla taas tulee 5.40 sänkyyn kierimään, niin että loppu"yön" unet on taatusti mennyttä kalua.
Tänä aamuna kyllä nukahdin uudelleen, kun kuudelta soi miehen kello ja hän lähti, ja vanavedessä muksu, nukahdin levottomaan aamu-uneen ja näin vilkasta unta siitä kuinka olin yksin etelän lomakohteessa ja minulle oli paistunut naamaan karmeat rusketusrajat ja matkatavaranikin oli hävinneet ja ja ja...olin siis totaalisen pulassa. Oli tavallaan hyvä herätä siitä unesta.
Mutta herääminen tällaisen yön ja unien jälkeen. Niin. Ei siinä kyllä penaalin terävin kynä siinä vaiheessa ole.
Muksut istuivat sohvalla katsomassa lastenohjelmaa. Ok, fine, tämä ihan hyvä, mutta jos ne istuu yöpuvussa siinä kello 7.15 kasin kouluaamuna, niin inte kiva. Reipasta karjahtelua siinä sitten niin että jokainen lähti aamutoimilleen, eli hammaspesulle marssitus ekana. Samalla höpötän pienimpien vaatteista, niitä etsitään hiukan niinkuin ympäri kämppää, lattialta löytyy sukat jotka osoitan yhdelle sukkia tarvitsevalle. Itse hillun vielä niine hyvineni miten sängystä noussutkin, ja alan etsin omia rintsikoita :) Minullakin on usein vaatteet hukassa, taitaa olla peiliin katsominen kun mietin, miten lapsien vaatteet jää siihen mihin ne on riisuttu.
Mahtavaa, löydän vaatteet päälleni ja jatkan muksujen aamuisten kilpa-ajojen ohjaamista. Otan kahvia kuppiin, luojan kiitos, tai oikeastaan miehelleni kiitos, sitä on valmiina termarissa. Sitä hörppiessä tajuan että omat aamutoimet on jääneet pukemisen asteelle, ei siis puhettakaan hampaiden taikka kasvojen pesusta. Vessassa peilistä katsoo sekavat hiukset ja naama joka on ryppyinen ja kuiva kuin autiomaa, mutta en ehdi alkaa paneutua ulkonäkööni sen enempää, mitä harjalla sively kestää, 10 sekuntia. Ja taas mennään....
Kahvin ehdin juoda loppuun kun kaikki muurahaiset on jaksattu siihen pisteeseen, että ne voi käskeä lähtemään. kahvi ei edes ehtinyt kylmetä!
7.45 on kello kun lähden Ipanaa viemään päikkyyn. Pikainen aamukohmelo-matemaattinen laskutulos kertoo että 30 minuuttia meni. Ei ollut kivat 30 minuuttia,saattaisi auttaa kun laittaisi oman kellon kiltisti soimaan klo 7, menisi nukkumaan ajoissa ja piilottaisi kaukosäätimet illalla.
Automatkalla kotiinpäin KaijaKoo laulaa Nää yöt ei anna armoo. Mietin että joo,ei ehkä yötkään, mutta entäs nää AAMUT!!??
Ryhmäpäivää tänään. Ennen sitä olisi kiva saada siistiydyttyä, pestä vaikka edes nassu ja hampaat, ja kun saisi pestyä nassun, saisi laittaa uutta silmänympärysvoidetta, joka lupaa tasoittaa ikääntymisen merkkejä. Ja hiuksille voisi tehdä uuden harjauksen ja sitten kosteilla käsillä puristella vaan kiharat virkeämmiksi- näistä luonnonkiharista on kyllä joskus myös iloa, silloin kun ne suostuu käyttäytymään nätisti ;)
Nyt vois vielä ottaa lisää kahvia, lueskella päivän juttuja ja valmistautua jälleen uuteen koitokseen, jota myös arkipäiväksi kutsutaan.
Voisihan sitä tietenkin johonkin sekavaan krapulatilaankin verrata kyllä, kun yöllä on märkähousuinen lapsi tarvinut apua kahdesti ja sitten viimein aamulla taas tulee 5.40 sänkyyn kierimään, niin että loppu"yön" unet on taatusti mennyttä kalua.
Tänä aamuna kyllä nukahdin uudelleen, kun kuudelta soi miehen kello ja hän lähti, ja vanavedessä muksu, nukahdin levottomaan aamu-uneen ja näin vilkasta unta siitä kuinka olin yksin etelän lomakohteessa ja minulle oli paistunut naamaan karmeat rusketusrajat ja matkatavaranikin oli hävinneet ja ja ja...olin siis totaalisen pulassa. Oli tavallaan hyvä herätä siitä unesta.
Mutta herääminen tällaisen yön ja unien jälkeen. Niin. Ei siinä kyllä penaalin terävin kynä siinä vaiheessa ole.
Muksut istuivat sohvalla katsomassa lastenohjelmaa. Ok, fine, tämä ihan hyvä, mutta jos ne istuu yöpuvussa siinä kello 7.15 kasin kouluaamuna, niin inte kiva. Reipasta karjahtelua siinä sitten niin että jokainen lähti aamutoimilleen, eli hammaspesulle marssitus ekana. Samalla höpötän pienimpien vaatteista, niitä etsitään hiukan niinkuin ympäri kämppää, lattialta löytyy sukat jotka osoitan yhdelle sukkia tarvitsevalle. Itse hillun vielä niine hyvineni miten sängystä noussutkin, ja alan etsin omia rintsikoita :) Minullakin on usein vaatteet hukassa, taitaa olla peiliin katsominen kun mietin, miten lapsien vaatteet jää siihen mihin ne on riisuttu.
****Kuinka vaikeaa on tajuta, että tv ei ole aamutoimista ensimäinen???????****
Mahtavaa, löydän vaatteet päälleni ja jatkan muksujen aamuisten kilpa-ajojen ohjaamista. Otan kahvia kuppiin, luojan kiitos, tai oikeastaan miehelleni kiitos, sitä on valmiina termarissa. Sitä hörppiessä tajuan että omat aamutoimet on jääneet pukemisen asteelle, ei siis puhettakaan hampaiden taikka kasvojen pesusta. Vessassa peilistä katsoo sekavat hiukset ja naama joka on ryppyinen ja kuiva kuin autiomaa, mutta en ehdi alkaa paneutua ulkonäkööni sen enempää, mitä harjalla sively kestää, 10 sekuntia. Ja taas mennään....
Kahvin ehdin juoda loppuun kun kaikki muurahaiset on jaksattu siihen pisteeseen, että ne voi käskeä lähtemään. kahvi ei edes ehtinyt kylmetä!
7.45 on kello kun lähden Ipanaa viemään päikkyyn. Pikainen aamukohmelo-matemaattinen laskutulos kertoo että 30 minuuttia meni. Ei ollut kivat 30 minuuttia,saattaisi auttaa kun laittaisi oman kellon kiltisti soimaan klo 7, menisi nukkumaan ajoissa ja piilottaisi kaukosäätimet illalla.
Automatkalla kotiinpäin KaijaKoo laulaa Nää yöt ei anna armoo. Mietin että joo,ei ehkä yötkään, mutta entäs nää AAMUT!!??
Ryhmäpäivää tänään. Ennen sitä olisi kiva saada siistiydyttyä, pestä vaikka edes nassu ja hampaat, ja kun saisi pestyä nassun, saisi laittaa uutta silmänympärysvoidetta, joka lupaa tasoittaa ikääntymisen merkkejä. Ja hiuksille voisi tehdä uuden harjauksen ja sitten kosteilla käsillä puristella vaan kiharat virkeämmiksi- näistä luonnonkiharista on kyllä joskus myös iloa, silloin kun ne suostuu käyttäytymään nätisti ;)
Nyt vois vielä ottaa lisää kahvia, lueskella päivän juttuja ja valmistautua jälleen uuteen koitokseen, jota myös arkipäiväksi kutsutaan.
Ihanaa torstaita myös sulle :)
Kommentit
Lähetä kommentti