Siirry pääsisältöön

Kierroksilla

kuin äärimmilleen kierretty keinulauta, narut on kierretty viimeiseen pisteeseen, ja keinu vain odottaa, että se päästetään irti, ja että se voi alkaa villin kieppumisensa.

No oikeastaan olen "vain" ylivirittyneessä tilassa -edelleen- eilisen päivän menoista ja tapahtumista. Vaikka mitään draamaa siis ei eilen tapahtunutkaan, ellei oteta lukuun sitä, että loukkaannuin kun mies meni nukkumaan nuorimman kanssa ja unohti sanoa hyvää yötä, vaan pelkästään asioita, jotka vievät meitä eteenpäin. Mutta niin monta juttua oli, että minulla "happi" loppui.

Ylivirittynyt tila oli minulla jo tänään kun ryhmätoiminta käynnistyi kesätauon jälkeen. Tapasin tätä ryhmää nyt vasta toiseen kertaan, koska menin muukalaisena heidän mukaansa ennen kesätaukoa. Uusia ihmisiä, jännä katsella millaisia ihmisiä siellä onkaan, tunnustella kuka mikäkin on. Murtaa ennakkoluuloja, joita huomasin itsekin esittäneeni mielessäni uusista ryhmäkavereista.
Taidejuttua tehdessäni huomasin että olisi tehnyt mieli hillua vain ympäriinsä ja vaikeaa oli olla aloillaan, kun tunsi "värisevänsä" joka puolelle. Lounastauolla Lidlistä mukaan tarttui pikkupikku pastillipurkki, joka joutuikin höykytyksen kohteeksi, kun napsin niitä ja sain vähän sillä hillittyä levottomuutta. Taideproggis oli tuttu jo edellisen kurssin ajalta, tällä kertaa tiesin mitä tehdä, ja homma sujui nopeasti.

Kotiin tullessa vanhempani olivat tosiaan täällä, mutta taas puhelinsoitto häiritsi: tällä kertaa perheneuvolasta soittivat, koska perheemme sos.työntekijä oli sinnekin pirautellut, ja hoputellut aikaa, kuten oli tehnyt päivähoitopaikkaakin koskien.
Kohta siihen pöllähti perhetyöntekijätkin. Mukana oli uusi työpari, eli taas uusi ihminen fiilisteltäväksi.
Päiväkodista soitettiin... olimme juuri puhuneet vakkari perhett:n kanssa, että olisi niin parasta kun Ipana ehtisi saada päikkypaikan ennenkuin kerho alkaisi, koska olisi inhottavaa sitten heti vaihtaa hänen paikkaansa. Ja sitten se puhelu tuli, siinä meidän kaikkien istuessa kuumottavassa auringon loisteessa terassilla.

Tukiperheistä puhuttiin myös, koska tässä nyt tuli sillä lailla vähän mutkia matkaan alkaenkin muksun muuttamisesta ja pikkusisarien isätapaamisista. Koskapa kasvatus- ja arvomaailmat eivät kohtaa, eivät ole ikinä kohdanneetkaan exäni kanssa, niin nämä jutut alkavat nyt heijastua lasten kautta kotiin, ja tietenkin ensin lapsiin. Ei se auta,vaikka itse tukee isätapaamisia, jos sitten isän puolelta tulee haittaavaa materiaalia lapsille. Ei siis hyödytä. Ikävällä tavalla asioihin puuttuvat toisenpuolen sukulaiset niin ikään haittaavat asioiden kulkua, joten päätin pitää pienen hengähdystauon tuossa kulkemisessa. Lisäksi olen suomeksi sanottuna kyllästynyt kustantamaan omasta pussistani pahimmillaan 150e kuussa isäviikonlopuista, koska isällä ei oikeen tunnu olevan "pelimerkkejä" ainakaan lasten matkan tekoon omiin huvituksiin menneiden pelimerkkien sijaan. Minäkään kun en rahakasan päällä istu, niin ei hirveästi lämmitä joka toinen kuukausi saada 40e matkoista. Katsotaan milloin isällä on pelimerkkejä ostaa liput lapsille. Olen ilkeä, sanotaan sitten vaikka niin, joskus osaan laittaa stopin asioille, vaikka liian usein annankin vedättää ja kusettaa ja käyttää itseäni hyväksi.

Tukiperheiksi tarvittaisiin kaksi perhettä, jotka sosiaalitoimi hyväksyy. 2x2 olisi kuormitus per perhe, ja nyt sosiaalityöntekijämme oli heittänyt ajatuksen, josko minulla olisi ystäviä tuttavia, jotka sopisivat ja sitoutuisivat. Olisihan minulla, mutta ei tässä kaupungissa. Ja toinen perhe olisi todella kaukana. Mutta ehkäpä kysyn kuitenkin....eihän sitä koskaan tiedä.

Mutta siis:
KOHTA ALKAA KOULUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kohta alkaa päivähoito nuorimmalla!!!!!!!
Herranjestas, sehän tarkoittaa mulle aikaa keräillä itseäni,päivästä riippuen, suuremmista taikka pienemmistä palasista, hahmottaa kuvaa mikä  niistä muodostuu.
Aikaa kuulla minua. Aikaa hoitaa minua, siis muutakin kuin hoitaa vain muita ihmisiä,perhettä, kotia...

Jännittää tämä uusi vaihe kyllä ,vaikka koululaisia on ollutkin perheessä vuodesta 99 alkaen. Vanhimpien lasten kohdalla fiilis oli jotenkin erilaianen. Nyt kun tämä "nelikko" ollut koulussa, on ollut erilaista, selket systeemit jne, koska ovat olleet kaikki omassa lähikoulussa. Vanhemmat lapset olivat kuka missäkin, Steinerissa ja erityiskouluissa, ja niihin oli aina oma kulkemisensa.
Nyt kun tämä "setti" ollut koulussa lähellä, on mukautunut omanlaisensa säännöt. Niiden herättelyä kesän jäljiltä...päivittämistä, koska lapset kasvaa. Sitten vielä kahden vuoden päästä viimeinen villahousu koulutielle. ja minä olen jo niin vanha äiti!!

Ja samaan aikaan kun koululaiset ovat koulussa, Ipana on nauttimassa varhaiskasvatusta päiväkodissa.
Olen melkein ylihilpeä koko ajatuksesta. Siis vihdoinkin kasvatusvastuuta muuallakin. Valitettavasti elämäni miehet eivät ole olleet mitään kasvatusguruja, tai edes kevyesti sellaisesta oikeanlaisesta kasvatuksesta mitään ymmärtäviä.

Paljon muutoksia, kumpa vain oma pääparka pysyisi mukana kaikessa, eilen kyllä löi niin yli kun tuli joka tuutista uutta juttua. Niin pahoin etten voinut käydä nukkumaan, vaan valvoin liian myöhään, josta johtuen tänään en ole kirkkain tähti,ja olen edelleen kierroksilla.
Tällaista mun elämä.
Joskus ihan rauhallistakin muuten ;) Usko pois.

Nyt taidan alkaa valmistautua poikkeamaan kahvilla ystävän kanssa, ja hakemaan Lindexin paketin, ja ehkäpä vielä yhden mekon Lindexiltä, jos siellä vielä on...ostanut nyt mekkoja itselle, nää on niin ihania :)

Alla muutamia kuvia mitä puuhattu viime päivinä








ps. edellisessä postauksessa musaa

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Psyykkisiä taitoja-THE 6 TYPES OF PSYCHIC ABILITY: HOW TO KNOW YOUR STRONGEST SENSE

Do you ever wonder how some people just seem to ‘get it?’ Perhaps they seem to ‘know’ things that would be impossible to know or even predict the future. Chances are, they’ve harnessed their inner extra-sensory talents. If you find yourself wanting to develop your own goddess-given intuitions, a good starting point is first knowing the types of main psychic capabilities. Perhaps you will discover that you are already receiving these gifts! The six main types of intuitive skills we will explore here, called the clairs (French = ‘clear’), are all about sensing and receiving spiritual information. They are related to the five physical senses, and you may find that you are most in tune with the psychic abilities that are associated with your most vivid physical senses. For example, if your eyesight is particularly keen, you may find that you are naturally clairvoyant. With some practice, anyone can tune into their natural psychic abilities! Here are the six major types: Clairvoyance - ...

Mikä on oikea valinta?

En vain osaa olla paikoillani, kun kohtaan ongelman. Minulla on sisäänrakennettu koneisto, joka lähtee raksuttamaan kiivaasti, ja kohteena on vain ja ainoastaan ratkaisu. Toisinaan pohdin hyvinkin tiiviisti erilaisia tapoja ratkaista probleemaa, jopa niin, että kaikki muu maailmassa jää toiselle sijalle, ja olen hyvin kiihtynyt ja ahdistunut, ja liki pakonomaisesti etsin ratkaisua. Hetkittäin sitten voin päästää irti niistä suitsista, joilla koitan ohjailla tilannetta. Hetkittäin siis, silloin kun haluan vähän tasausta ja silloin, kun en vain etene mihinkään. Minun mielestä ongelman ratkaisuun pyrkiminen pitäisi olla ensimäinen prioriteetti. Mikään ei ratkea mihinkäänpäin, ilman että itse pohtii, tunnustelee ja tutkiskelee asioita. Kääntelee niitä palasia erilaisiin asentoihin, ja koettaa visioida niiden tuottamat lopputulokset. Toki joskus elämä ratkaisee asioita puolestasi, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Ratkaisu voi olla vaikka läheisen kuolema, joka lopettaa liikkeet j...

Äiti-kissa ja pentu etsivät yhteistä kotia!!!

Äiti- emo 2v ja tyttöpentu juuri 8kk täyttänyt,etsivät kotia yhdessä sisäkissoiksi. Kumpikin kulkee valjaissa ihan hyvin, ulkoilutettu vain omalla takapihalla. Ovat leikkisä ja riekkuva pari, joka myös hellii ja hoitaa toisiaan. Emo on steriloitu pentujen syntymän jälkeen. Pienikokoisia kissoja, emon paino oli sterihetkellä 2,8kg. Kissoista suojamaksu yhteensä 70€ ja luovutus/ myyntisopimus, jolla ostaja kuittaa ymmärtävänsä vastuunsa eläimen ottamisesta. Suojamaksulla varmistat, että sinulla on tulevaisuudessa varaa myös huolehtia kissasta, eläimestä huolehtiminen ei ole ilmaista. Älä ota kissaa, jos et sitoudu ymmärtämään sitä ja hoitamaan niin hyvässä kuin pahassakin. Pentu  Pentu Emo Emo