Siirry pääsisältöön

Päivää päivää,petauspatjaa ostamassa!

Jep,elikkä eilen sitten tuli runkopatjat meille taloon.Nämä ovat pehmeät,kun vanhat,silloin vuosi sitten myydyt,olivat sellaiset keskikovat-jämäkät.Ensivaikutelma on kyllä mukava!!

Hemnes sohvasängyn kanssa käytössä oli vaahtomuovipatjat,Ikean Malfors-merkkiset,kiinteät.Ne oli kertakaikkiaan liian kovat minulle! Harmittaa,kun ei käyty niitä vaihtamassa silloin,Ikeallahan on 90 päivän makuutakuu :)

No mutta niitä käytettiin varmaan vuosi?Ostettiin ne Malm-runkoon,joka asennettiin hyvin kompaktisti ensin vanhaan kotiin rappujen alle rakennettuun alkoviin,ja muuton jälkeen Malm ja Malforssit jatkoivat meillä käytössä.Päällähän meillä oli paksu petarikin vielä,Tafjord-merkkinen.Sen myin nyt vasta kun Malm-runko myytiin hemnesin tieltä,koska se petari oli ihan liian painava ja paksu siihen hommaan,että olisi pitänyt siirrellä joka pv muualle pedatakseen sohvasängyn sohvaksi.
Joten siis,kuten totesin,koko idea oli BUSTED,mutta tulipahan kokeiltua.

Mutta niin,nyt meillä ei ole oikean kokoista petaria,koska uudet sängyt on 90-leveitä.
kiihkeästi nyt plärään nettisivuja ja mietin...
Kalliiksi tulee,mutta joistain asioista maksan ihan mielelläni.Yksi on nukkumismukavuus.
Valintakysymys,kuten olen viime aikoina toitottanut lapsillekin kiihtyvällä sykkeellä,valintakysymys,mille antaa painoarvon elämässään,niin materiassa kuin henkisellä puolellakin.
Valitset sen,kuinka reagoit/ käyttäydyt tietyissä tilanteissa,tai kohdatessasi tietynlaista käytöstä ja kohtelua itseäsi kohtaan.
Itse olen viimein huomannut äitini minulle koko elämän hokeman viisauden todenperäisyyden:
Viisaampi vaikenee.
Niin.
Jos kohtaat vääränlaista käytöstä itseäsi kohtaan vaikka vain sanallisesti sinua yritetään liiskata epätosien syiden pohjalta, olen huomannut että itselle jää voittajafiilis kun en ala puolustamaan itseäni enkä kinaamaan.Totean vain että aijaa,olet tuot mieltä.Ole vain :)

--- mutta siis valintakysymys on myös se,mihin rahansa laittaa.
Minä en juo,enkä polta-nykyään ei rahaa mene edes karkkiin.Shoppailen vain tarpeeseen,ja sitäkin äärimmäisen vähän.
Minun rahani kuluvat kotiin,minun pyhättööni <3
Huonekalut,tekstiilit,kauneus mitä voin kotiin tuoda.
Luonteeni mukaan olen aina parasta vaihtoehtoa etsivä,ja vaihtelunhaluinen-rakastan muutoksia.Ideoita pursuaa niin että kukaan ei niitä ehtisi toteuttaa,ainakaan päivätyön lisäksi ;)
Eikä kaikkea tarvitse toteuttaa-itse suunnittelu,visiointi ja haaveilukin on ihanaa ja kutkuttavaa.

Palatakseni nyt petauspatjojen maailmaan,niin olen kolunnut muutaman paikan tarjonnan.
Haluaisin vähän jotain muuta kuin " profitoilu vaahtomuovi ydin" PLÄÄH;pliisua. Eniten minua nyt houkuttaisi lateksi, ja vielä enemmän tällainen ...

TUSTNA Sijauspatja IKEA
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50298215/#/40298211
LATEKSI JA LAMPAANVILLA!!!!
UU,olen otettu.

Huono puoli tuossa on se,ettei päällistä saa pesuun.Ties montako kertaa vanhan petarin päällinen pestiin milloin minkäkin roiskeen takia.Ikealaisissa petareissa on vaan paras systeemi päällisen kanssa,koska ne aukeaa joka sivulta.
EI SILLEEN kuin tavalliset,yksi sivu on kokonaan kiinni ja usein vielä toisestakin sivusta puolet.
Runnoppa sinne sievästi sitten se petarin sisus...saa samanlaisen möykkypetarin mikä nyt on meillä-sattumoisin kun pesun jälkeen "eräs" ei vetänyt sitä reilusti takaiisn mittoihinsa,plus päällisen laittovaiheessa petarin sisus jumittuu kankaaseen,eikä sitten liikahda,ei hitto mihinkään.Joten siinä mielessä se vanha petarimme oli ihan paras.Ja oli se kyllä muutenkin hyvä,minä vaan kyllästyin makaamaan sillä viskoelastaanilla,joka mukautui vähän liiankin hyvin muotoihin.Lämmön mukaan mukautui se petari.Oli hyvä,oli painava ja oli kallis,sekin.

Nyt pitäisi osata valita uusi The Petauspatja.

Onneksi on tuo isän ja äidin entinen ollut nyt sijaisena ja vaikka nyt onkin liian pieni nykyiseen,niin sillä pötköttelen kunnes keksin sen,minkä haluan.

Luulen,että huomenna pitää käydä JYSKissä katsomassa TÄMÄ: GOLD T35 Dreamzone
ja sitten Ikeassa tuo yllä esitelty.Eiköhän niistä jompikumpi natsaa.

Eilen kävimme katsomassa
ÄKKI LÄHTÖ- leffan.
Oli kyllä hyvä,SUOSITTELEN!!!!

Isoimmat isoveljet olivat kotona Ipanan vahtina,ja tilanne oli uusi ja outo kaikille-isot veljet ei ole koskaan vahtineet häntä keskenään.Olimme poissa noin 3,5 tuntia,koska varasimme aikaa käydä haukkaamassa hesburgerissa roskaruokaa sitä ennen.Kebabhampurilainen testattu.Semi- yäk.

Leffassa mulla oli eväänä elämäni eka Ben&Jerry`s jätski.
En ollut mitenkään hurmioitunut liian makeaan jäätelöön.Oikeastaan aika yäk,sekin.

Jeps.Muksuja tulee vasta tiistaina kotiin,rippileirille "joutunut" tulee vasta lauantaina takaisin,joten tässä on vielä pari päivää aikaa nauttia hyyyyyvinnnn rauhallisesta elosta vain Ipana kerallamme.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Psyykkisiä taitoja-THE 6 TYPES OF PSYCHIC ABILITY: HOW TO KNOW YOUR STRONGEST SENSE

Do you ever wonder how some people just seem to ‘get it?’ Perhaps they seem to ‘know’ things that would be impossible to know or even predict the future. Chances are, they’ve harnessed their inner extra-sensory talents. If you find yourself wanting to develop your own goddess-given intuitions, a good starting point is first knowing the types of main psychic capabilities. Perhaps you will discover that you are already receiving these gifts! The six main types of intuitive skills we will explore here, called the clairs (French = ‘clear’), are all about sensing and receiving spiritual information. They are related to the five physical senses, and you may find that you are most in tune with the psychic abilities that are associated with your most vivid physical senses. For example, if your eyesight is particularly keen, you may find that you are naturally clairvoyant. With some practice, anyone can tune into their natural psychic abilities! Here are the six major types: Clairvoyance - ...

Mikä on oikea valinta?

En vain osaa olla paikoillani, kun kohtaan ongelman. Minulla on sisäänrakennettu koneisto, joka lähtee raksuttamaan kiivaasti, ja kohteena on vain ja ainoastaan ratkaisu. Toisinaan pohdin hyvinkin tiiviisti erilaisia tapoja ratkaista probleemaa, jopa niin, että kaikki muu maailmassa jää toiselle sijalle, ja olen hyvin kiihtynyt ja ahdistunut, ja liki pakonomaisesti etsin ratkaisua. Hetkittäin sitten voin päästää irti niistä suitsista, joilla koitan ohjailla tilannetta. Hetkittäin siis, silloin kun haluan vähän tasausta ja silloin, kun en vain etene mihinkään. Minun mielestä ongelman ratkaisuun pyrkiminen pitäisi olla ensimäinen prioriteetti. Mikään ei ratkea mihinkäänpäin, ilman että itse pohtii, tunnustelee ja tutkiskelee asioita. Kääntelee niitä palasia erilaisiin asentoihin, ja koettaa visioida niiden tuottamat lopputulokset. Toki joskus elämä ratkaisee asioita puolestasi, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Ratkaisu voi olla vaikka läheisen kuolema, joka lopettaa liikkeet j...

Äiti-kissa ja pentu etsivät yhteistä kotia!!!

Äiti- emo 2v ja tyttöpentu juuri 8kk täyttänyt,etsivät kotia yhdessä sisäkissoiksi. Kumpikin kulkee valjaissa ihan hyvin, ulkoilutettu vain omalla takapihalla. Ovat leikkisä ja riekkuva pari, joka myös hellii ja hoitaa toisiaan. Emo on steriloitu pentujen syntymän jälkeen. Pienikokoisia kissoja, emon paino oli sterihetkellä 2,8kg. Kissoista suojamaksu yhteensä 70€ ja luovutus/ myyntisopimus, jolla ostaja kuittaa ymmärtävänsä vastuunsa eläimen ottamisesta. Suojamaksulla varmistat, että sinulla on tulevaisuudessa varaa myös huolehtia kissasta, eläimestä huolehtiminen ei ole ilmaista. Älä ota kissaa, jos et sitoudu ymmärtämään sitä ja hoitamaan niin hyvässä kuin pahassakin. Pentu  Pentu Emo Emo