Perjantaina kärräsin neljä muksua isälleen,ja vietettiin sitten kolmisin tuossa viikonloppu.Oli vähän Sorsapuistoilua ja Mobiliaa lähimarkkinoin ja automuseokin tuli kierrettyä kun ilmaaseksi pääsi.Liikennepuistossakin sai ajaa kaksi kierrosta ilmaiseksi.Sitä vaan aina miettii että mitä hiisiä,miksi ne edes maksaa?Noh vanhaan hyvään aikaan liikennepuisto ei maksanut,ja onhan Tampereella vielä yksi liikennepuisto,mikä ei kai maksa...
Mukava viikonloppu! Herkutteluruoa viikonloppu.Perjantaina itselaitettuu kebab-annosta ja lauantaina tortilla wrappei.Sunnuntaina oli ryhdistäydyttävä ja tehdä "kunnon" ruokaa.
Sunnuntaina palasi eka isilästä ja sitten tuli esikkokin tänne vahvistukseksi.
Sunnuntaihan on tunnetusti sopiva päivä meidän perheessä tehdä hommia.Esim vaikka täyttää noin 120 litrainen akvaario ja tyhjätä 60 litrainen,lopettava akva...
Alkaa vaihtaa säilytysratkaisujen paikkoja...
Perata kaapeista kierrätykseen menevää...josta tulikin mieleen että vaatteista on helppo päästä eroon,ei vaikeeta.Hope ry ottaa vastaan.Lasten lelut ja kirjatkin saa kantaa sinne.Mutta sitten tää kodin pikkusälä mitä täällä on laatikoittain...oon jo paljon keräillyt siinä pois täältä pyörimästä,kun ei vaan ihminen tarvii semmoista sälää.Kaikenmaailman koriste-esineitä jne.Onhan ne sievii,sen hetken,mutta lopulta,ellei niillä ole todellakin jotain syvällisempää funktiota,niin alkavat turhakkeiksi aika nopsaan.Ja niistä on sitten vaikia päästä eroon.Kukaa ei tule hakemaan edes ilmaiseksi joutsen koristetta!Näin se vaan menöö.No se siitä.
Nyt ois sitten taas uusi viikko alkamassa.Vaikuttavaa,04.30 kuului vielä isojen jätkien mölinä ylhäältä pelin ääressä,mutta herätän ne kyllä ihmisten aikaan tänään.Isoin jäppinen toi sitten huonon päivärytmin tullessaan..
Minä olen menossa jonkinlaiseen kynsijuttuun,hui.Vanhin tytär ilmoitti että äiti,tää on nyt sun juttus,ja oli varannut mulle ajan.Tulee itsekkin mukaan sinne.En tiiä mitä odottaa,mulla on pureskellut hoitamattomat nysät kynnet,eli kamalat,mutten mä osaa millään kotkan kynsilläkään olla,eikä semmoset ees sopisi mulle,kun oon tällainen melkeen luonnonlapsi,haalistuvilla pinkeillä hiustupsuilla höystettynä. Josta tulikin mieleen,että tukkakriisi selätetty.Otan jälleen kerran vaarin äitini sanoista,ja sutaiset tukkani ponnarille ja löyhälle nutturalle.Kamala tai ei,eipähän ne ainakaan roiku naamalla.Niin ja otin käyttöön vaihteeksi mustat rillit,sekin vähän muuttaa ilmettä.Onneksi tuli silloin ostettuu rillejä,kun LensWay oli vielä halpa.Enää ei oo.Nisseniltä saatiin 200 eurolla silmälasit ja kahdet aurinkolasit voimakkuuksilla.
On ilo kuunnella tuon Ipanan leikkejä.Hän höpöttää tuossa itsekseen koko ajan,Spinzizu mestareista ja semmoisista mistä en tajua mitään.Tulee ihan oma lapsuus mieleen,koska minä olin lapsuuteni ainut lapsi.Niin myös Ipana on usein päiviäkin "ainoa lapsi" ja päivisin kun muut koulussa ym.Siis silloin kun ovat.Joten hyvät leikkitaidot on kultaakin arvokkaammat,ja tuossa se mielikuvitus kasvaa kun höpöttää ja jututtaa ukkeleitaan ja nauttii luomastaan leikistä.Hän ei tarvi kertakaikkiaan mitään,kun hän leikkii itsekseen.Ja tuon leikin ja höpinan kuuleminen on vaan niin mahdottoman sydäntä lämmittävää.Ihanaa olla joskus iloinen muksuistaan.Liian usein se tunne on kylläkin turhautuminen.
Nyt saan vielä nauttia tästä liki yksilapsisuudesta- vaikka kotona onkin tällä hetkellä 4 lastani /8, mutta yksi vain tuommoinen tiukempaa vartiointia ja ohjausta tarvitsevaa.
Toki OHJAUSTA tarvii kaikki,vallankin nuot isot jätkät.Niiden elämä kun on vaan yhtä lomaa,ja täysihoitola-illuusio rulettaa.Pitää palautella niitä maan pinnalle laittamalla vähän hommiin ;)
Jotainhan niidenkin soisi tekevän nakkisoppansa eteen :)
Ja sitten pari kuvaa,jotka teki minut eilen iloiseksi
Mukava viikonloppu! Herkutteluruoa viikonloppu.Perjantaina itselaitettuu kebab-annosta ja lauantaina tortilla wrappei.Sunnuntaina oli ryhdistäydyttävä ja tehdä "kunnon" ruokaa.
Sunnuntaina palasi eka isilästä ja sitten tuli esikkokin tänne vahvistukseksi.
Sunnuntaihan on tunnetusti sopiva päivä meidän perheessä tehdä hommia.Esim vaikka täyttää noin 120 litrainen akvaario ja tyhjätä 60 litrainen,lopettava akva...
Alkaa vaihtaa säilytysratkaisujen paikkoja...
Perata kaapeista kierrätykseen menevää...josta tulikin mieleen että vaatteista on helppo päästä eroon,ei vaikeeta.Hope ry ottaa vastaan.Lasten lelut ja kirjatkin saa kantaa sinne.Mutta sitten tää kodin pikkusälä mitä täällä on laatikoittain...oon jo paljon keräillyt siinä pois täältä pyörimästä,kun ei vaan ihminen tarvii semmoista sälää.Kaikenmaailman koriste-esineitä jne.Onhan ne sievii,sen hetken,mutta lopulta,ellei niillä ole todellakin jotain syvällisempää funktiota,niin alkavat turhakkeiksi aika nopsaan.Ja niistä on sitten vaikia päästä eroon.Kukaa ei tule hakemaan edes ilmaiseksi joutsen koristetta!Näin se vaan menöö.No se siitä.
Nyt ois sitten taas uusi viikko alkamassa.Vaikuttavaa,04.30 kuului vielä isojen jätkien mölinä ylhäältä pelin ääressä,mutta herätän ne kyllä ihmisten aikaan tänään.Isoin jäppinen toi sitten huonon päivärytmin tullessaan..
Minä olen menossa jonkinlaiseen kynsijuttuun,hui.Vanhin tytär ilmoitti että äiti,tää on nyt sun juttus,ja oli varannut mulle ajan.Tulee itsekkin mukaan sinne.En tiiä mitä odottaa,mulla on pureskellut hoitamattomat nysät kynnet,eli kamalat,mutten mä osaa millään kotkan kynsilläkään olla,eikä semmoset ees sopisi mulle,kun oon tällainen melkeen luonnonlapsi,haalistuvilla pinkeillä hiustupsuilla höystettynä. Josta tulikin mieleen,että tukkakriisi selätetty.Otan jälleen kerran vaarin äitini sanoista,ja sutaiset tukkani ponnarille ja löyhälle nutturalle.Kamala tai ei,eipähän ne ainakaan roiku naamalla.Niin ja otin käyttöön vaihteeksi mustat rillit,sekin vähän muuttaa ilmettä.Onneksi tuli silloin ostettuu rillejä,kun LensWay oli vielä halpa.Enää ei oo.Nisseniltä saatiin 200 eurolla silmälasit ja kahdet aurinkolasit voimakkuuksilla.
On ilo kuunnella tuon Ipanan leikkejä.Hän höpöttää tuossa itsekseen koko ajan,Spinzizu mestareista ja semmoisista mistä en tajua mitään.Tulee ihan oma lapsuus mieleen,koska minä olin lapsuuteni ainut lapsi.Niin myös Ipana on usein päiviäkin "ainoa lapsi" ja päivisin kun muut koulussa ym.Siis silloin kun ovat.Joten hyvät leikkitaidot on kultaakin arvokkaammat,ja tuossa se mielikuvitus kasvaa kun höpöttää ja jututtaa ukkeleitaan ja nauttii luomastaan leikistä.Hän ei tarvi kertakaikkiaan mitään,kun hän leikkii itsekseen.Ja tuon leikin ja höpinan kuuleminen on vaan niin mahdottoman sydäntä lämmittävää.Ihanaa olla joskus iloinen muksuistaan.Liian usein se tunne on kylläkin turhautuminen.
Nyt saan vielä nauttia tästä liki yksilapsisuudesta- vaikka kotona onkin tällä hetkellä 4 lastani /8, mutta yksi vain tuommoinen tiukempaa vartiointia ja ohjausta tarvitsevaa.
Toki OHJAUSTA tarvii kaikki,vallankin nuot isot jätkät.Niiden elämä kun on vaan yhtä lomaa,ja täysihoitola-illuusio rulettaa.Pitää palautella niitä maan pinnalle laittamalla vähän hommiin ;)
Jotainhan niidenkin soisi tekevän nakkisoppansa eteen :)
Ja sitten pari kuvaa,jotka teki minut eilen iloiseksi
Istuin terassilla alkuillasta ja ihailin uutta pöytäliinaa pöydällä,mökkitunnelmaa omalla pihalla-tykkään!
Lähimarkkinoilta ostin tällaisen hand made-pussukka laukun.Olen näitä ihaillut jo kauan ja nyt oli sopiva hinta minusta tällaiselle laukuksi sopivalla pussukalla ( on isompi kuin Marimekon vastaavat)
hinta siis 14e. Sillä myyjällä oli kaikenlaista muutakin ihanaa myytävänä,hiuan harmitti etten ostanut sellaisia ihania ruudullisia sisustussydämiä,semmoisia pehmeitä kankaisia,olisi niin ollut paikka niille tuossa Ipanan sängyn äärellä.Mutta onnittelin itseeni,koska yleensähän menen vaan lukkoon kaikilla markkinoilla- jos nyt ylipäänsä koskaan en edes mene sellaisille- mutta tää nyt oli jotenkin eri.Bongasin ilmoituksen meidän kunnan fb ryhmästä ja samantien päätin että tuonne!
Taidankin laittaa oman kappaleen niistä autoista :)
Nyt herättelemään pikkuäitiä,joka saa viettää aikaa Ipanan kanssa kun mamma käy kynsituunauksessa :P


Kommentit
Lähetä kommentti