Siirry pääsisältöön

Päivitellään elämää

Kyllähän tässä taas päivittelyjä piisais,ja päivitystä ,mitä tässä ollutkaan.No pikaisesti laitoin jotain tuonne Google + puolelle,että NOROSSA ollaan oltu.Kuka minkänkin asteisessa.Minä ja Ipana oltiin pahiten,lievimmät pääsi ihan väsymyksellä ja ruokahaluttomuudella.

Täällä ei siis ole tapahtunut juurikaan muuta kokonaiseen viikkoon,kuin sairastupaa.

Tytär oli tautia paossa isosiskolla ,ja sieltä sitten suoraan lähti Helsinkiin "miehiin" ;)
Iso jäppinen oli niin ikään kaverillaan,ensin lomavahtina viikon ja sitten vielä toisen viikon,kun me oltiin kipeinä.Hän palasi perjantaina kotiin ja tytär tänään.Toivoa sopii että tauti ei enää tarttuisi...

Kotihommat ovat seisseet iloisesti,ja kämppä on ollut enemmän taikka vähemmän hävityksen jerusaleemi.Omat voimat palautuvat hitaasti- ihan hurjaa oikeasti miten heikkoon kuntoon sitä voikaan mennä ja kuinka pitkäksi aikaa.Nyt olisi kiva päästä jo normaaliin kiinni,saada kurottua hommat kiinni ja jatkaa elämää.

Jatkaa elämää.
Oikeastaan aika hassu ajatus, voiko elämä olla paussilla joskus??
Kyllähän se kai voi olla.Mun elämä on ollut kai aika pitkällä tauolla,koska on ollut niin paljon vääntöä ja säätöä ja hankaluutta,että ne pikku nykäykset,joina elämä on Edennyt,eivät juuri tyydytystä ole tuoneet.Tykkään suuremmista linjoista,niin että todella tunnen elämäni etenemisen.Tällainen junnaaminen ja jumittelu ei todellakaan kuulu minun mukavuusalueelle.
Toisia ihmisiä se ei taas liiemmin haittaa??
Niin erilaisia me olemme.

Minulle tuli maistraatista kirje olikohan se nyt perjantai sitten.
Minun nimenmuutos on hyväksytty ja olen nyt virallisesti uudenniminen henkilö.
Ihan jännää ja kivaa,vaikka kyseessä onkin tuttu nimi,jonka vain jätin pois nimirimpsusta 23 vuotta sitten.
Nyt se alkaa energioillaan muovaamaan minää uusiksi,ja se olikin koko tämän nimijutun ideana,koska kaikki vaikuttaa kaikkeen,usko tai älä.
Ensi viikolla saattaa tupsahtaa jo uusi kela-korttikin,mutta velvoittaako tämä nyt minua esim ajokortin vaihtoon????

Kolmikko meni perjantaina isilään,josta eilen sitten haettiin yksi pois.Ei riitä isällä empatia lasta kohtaan,joka "on tullut sairaana hänen luokse"...viimeksi kamala haloo kun samainen muksu mennyt YSKÄSSÄ sinne isilään,ja tartuttanut mummoonkin yskän,jota yski kuulema 8 viikkoa.Tottahan toki se syy piti vierittää lapselle...Minä en kyllä parhaalla tahdollakaan voi tajuta tätä,mutta sehän ei tarkoita,etteikö tämä olisi ihan normaali käytäntö muullakin ;) syyttää lasta hänen kipeydestään....

Muksu koki turvattomuutta ja tietenkin vielä pahempaa oloa,kun häntä syytettiin,joten katsoin paremmaksi haetuttaa hänet pois.Muksun pahaa oloa ja kipeyden tunnetta lisäsi siellä isän luona juurikin seikat,että turvaton olo isän käytöksen vuoksi ja tietenkin sitten iski ikävä äitiinkin,johon katsos lapsi luottaa...
Nyt jätettävä tämäkin tapaus herran huomaan.En usko että tämä isähenkilö muuttuu koskaan,odotan vaan innolla jo jokin aikaa sitten pyydettyä aikaa lastenvalvojalle,että saan viimeinkin iskeä tiskiin kaikki hankalat asiat suhteessa tähän isukkiin ja suhteessa siihen miten toimitaan lasten kanssa.
Mutta tuskin mitään mullistavaa tiedossa,koska isän puolelta tarinahan menee edelleen näin:
Sinähän lapset halusit ja oot niiden yksinhuoltaja....
Joten miksi helvetissä hän edes tapaa lapsia jos asenne on että minä olen (ja toki laillisesti olenkin) heidän yksinhuoltaja,se tarkoittanee sitä että issällä ei ole osaa eikä arpaa muksun elämään?Näin hän ainakin käyttäytyy.

Se siitä.

Kaikuja menneisyydestä sain eilen viestitse,mikä oli kuitenkin mukavaa,koska se tilanne vaatikin eheytystä.

Silloin eräänä iltana kun kirjoitin tarinani tuonne työblogiinkin  Kristal Valo: Fiilistelyjä.
niin siitä alkoi ihanasti omanlainen eheytyminen monella alueella,ja tämä yhteydenotto sopi siihen kuin nenä päähän.
Eli kiitos maailmankaikkeudelle tästäkin johdatuksesta.

Oman elämän repostelu on nyt rajattua,eli täälläkään ei mitään suuria sensaatioita tule näkymään ;)
Sain muistutuksen facebookin puolelta -eräs nykyinen entinen fb-kaveri- päätti sitten hyökätä mielipiteineen minun kimppuun,haukkui elämäni,valintani jne,näyttäen siis samalla oman kehittymättömän olomuotonsa,lyhytnäköisyyden,ahdasmielisyyden ,vihan ja katkeruuden sekä omahyväisyyden voiman.
Sanoin kiitos ei,en tarvi tätä.Ja pois.

Onneksi samalla ,tai vähän aiemmin onneksi jo,nousi pitkäaikainen ystäväni Ymmärryksellä minun puolelleni.Voin sanoa että arvostelu ja toisen elämän määräily on HUONOINTA "tukea" mitä kukaan toisen ystävänä tai edes kaverinaan pitävä,voi toiselle antaa.
Mietippä sinäkin siis,millaista sinun tukesi on oikeasti kriisissä olevalle ihmiselle???
SE kertoo tosi paljon Sinusta.

Ei mulla muuta.
-poistuu saunaan pesemään sairauden muistot nahkaltaan.

Hyvää sunnuntaita ja valoisaa ensi viikkoa :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Psyykkisiä taitoja-THE 6 TYPES OF PSYCHIC ABILITY: HOW TO KNOW YOUR STRONGEST SENSE

Do you ever wonder how some people just seem to ‘get it?’ Perhaps they seem to ‘know’ things that would be impossible to know or even predict the future. Chances are, they’ve harnessed their inner extra-sensory talents. If you find yourself wanting to develop your own goddess-given intuitions, a good starting point is first knowing the types of main psychic capabilities. Perhaps you will discover that you are already receiving these gifts! The six main types of intuitive skills we will explore here, called the clairs (French = ‘clear’), are all about sensing and receiving spiritual information. They are related to the five physical senses, and you may find that you are most in tune with the psychic abilities that are associated with your most vivid physical senses. For example, if your eyesight is particularly keen, you may find that you are naturally clairvoyant. With some practice, anyone can tune into their natural psychic abilities! Here are the six major types: Clairvoyance - ...

Mikä on oikea valinta?

En vain osaa olla paikoillani, kun kohtaan ongelman. Minulla on sisäänrakennettu koneisto, joka lähtee raksuttamaan kiivaasti, ja kohteena on vain ja ainoastaan ratkaisu. Toisinaan pohdin hyvinkin tiiviisti erilaisia tapoja ratkaista probleemaa, jopa niin, että kaikki muu maailmassa jää toiselle sijalle, ja olen hyvin kiihtynyt ja ahdistunut, ja liki pakonomaisesti etsin ratkaisua. Hetkittäin sitten voin päästää irti niistä suitsista, joilla koitan ohjailla tilannetta. Hetkittäin siis, silloin kun haluan vähän tasausta ja silloin, kun en vain etene mihinkään. Minun mielestä ongelman ratkaisuun pyrkiminen pitäisi olla ensimäinen prioriteetti. Mikään ei ratkea mihinkäänpäin, ilman että itse pohtii, tunnustelee ja tutkiskelee asioita. Kääntelee niitä palasia erilaisiin asentoihin, ja koettaa visioida niiden tuottamat lopputulokset. Toki joskus elämä ratkaisee asioita puolestasi, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Ratkaisu voi olla vaikka läheisen kuolema, joka lopettaa liikkeet j...

Äiti-kissa ja pentu etsivät yhteistä kotia!!!

Äiti- emo 2v ja tyttöpentu juuri 8kk täyttänyt,etsivät kotia yhdessä sisäkissoiksi. Kumpikin kulkee valjaissa ihan hyvin, ulkoilutettu vain omalla takapihalla. Ovat leikkisä ja riekkuva pari, joka myös hellii ja hoitaa toisiaan. Emo on steriloitu pentujen syntymän jälkeen. Pienikokoisia kissoja, emon paino oli sterihetkellä 2,8kg. Kissoista suojamaksu yhteensä 70€ ja luovutus/ myyntisopimus, jolla ostaja kuittaa ymmärtävänsä vastuunsa eläimen ottamisesta. Suojamaksulla varmistat, että sinulla on tulevaisuudessa varaa myös huolehtia kissasta, eläimestä huolehtiminen ei ole ilmaista. Älä ota kissaa, jos et sitoudu ymmärtämään sitä ja hoitamaan niin hyvässä kuin pahassakin. Pentu  Pentu Emo Emo