Siirry pääsisältöön

Ihan vain siitä ilosta että

Mulla on hyvä aamu!
Ihan siitä ilosta ajattelin kirjailla tälle päivää päivänaloituksen blogiin.

Aamu alkoi seesteisemmin kuin eilinen. Ipana kävi vieressä isänsä lähdön jälkeen, muttei malttanut enää nukkua. Hän kysyi voiko mennä katsomaan lastenohjelmia, ja totesipa vielä että "tuun kertomaan paljonko kello on". Olen opettanut häntä katsomaan mikrosta kellonajan,eihän hän itse sitä vielä ymmärrä täysin, mutta selkeät numerot näkee, ja hän tuli ilmoittamaan kello on 747 :) Ok kiitos. Hetki vielä pötköttelyä, niin eiköhän se tästä irtoo.

Hiukan yli 8 nousen ja ensin keittiöön napsimaan Somac ja muut aamulääkkeet nassuun, ja sitten kytketään kotinetti päälle, että yön aikana tulleet viestit ja muut alkavat taas kilistä puhelimeen. Tuon Somac- kuurin aikana ikävintä on ollut se, että pitää odottaa tunti ennen aamupalaa ja aamukahvia. Oikeastaanhan se on sama rytmi kuin normaalistikin olisi, sillä herään arkena klo 7 ja kotiin ehdin vasta 8 jälkeen, jolloin vasta juon kahvini ja syön aamupalani. Mutta kun sen tietää, ettei SAA syödä, niin sehän on ihan eri juttu. Sama kun menet paaston jälkeen labraan. Vaikka menisit sinne klo 8 ja heti sen jälkeen pääsisit kahvilaan kahville, niin oi kyllähän se on yhtä kitumusta.Joskus jo illalla iskee armoton puputtamisen himo ja mukanälkä, kun on syönyt kasilta iltapalan, mutta jää katsomaan telkkua kymppiin saakka...

Rauhallinen aamupala siis tänä aamuna. Kolmasluokkalainen tulee tänään leiriltä, joten on syytäkin nauttia tästä rauhasta vielä hetki ;) Nämä kolme kotona ollutta eivät ole saaneet harmaita hiuksia minulle aiheutettua, ihme kyllä. Rauhallisen aamupalan jälkeen hyvällä fiiliksellä keittiön siistiminen ja muutamien kotihommien alulle laittoa, mm roskien vientiä ja kissoja ulos. Niiden remmit on taas tuhannen solmussa ulkona,ja ennenkuin ne voi päästää ulkoilemaan, on remmit suoristettava. Olen mietiskellyt kuinka talvella hoidetaan kissojen ulkoilu, koska kukaan ei halua -15 asteessa kökkiä tuossa avoimen oven ääressä laittamassa valjaita kissoille,ja toisaalta naruista ei varmaan ole hirveästi iloa, jos ne on pakkasesta jäätyneitä ja jäykkiä. Eli tuotekehittelyä luvassa ennen talvea.

Laitoin taas kynttilät pöytään aamulla, niin olen tehnyt nyt maanantain suru-uutisista alkaen ja se tuntuu hyvälle ja merkitykselliselle. Tykkäänhän minä kynttilöistä muutenkin, mutta aika hyvän tovin ne olikin nyt taka-alalla, kunnes tuli nyt tarve. Niin se vaan menee, kyllä me kuulemme tarpeemme kun vaan kuuntelemme!
Toin yhden kynttilän tullessani tähän tietokoneen ääreenkin, ja kun päätin alkaa kirjoittaa, tuli ihanan rauhallinen tunne siitä, että kaikki on nyt lipumassa oikeaan suuntaan, minun tulisi nyt vain rauhoittua ottamaan vastaan se muutos, eikä pullikoida vastaan vain siksi että totta hitossa minua hirvittää!!

Hirveästi ei minun mielelläni passaisi alkaa pohtimaan mitään konkreettisia mitä menetän, mitä saan- listauksia, koska herkkä mieleni jonka erityislahjakkuus on syyllistyminen kaikesta mitä ikinä vähänkin koen, että teen väärin (muiden mielestä) saa minut sekoamaan pahemmin kuin kukaan osaisi ajatellakaan. Minulle syyllisyyden kokeminen on sellaista hermomyrkkyä elämässä, jota olen oppinut kehittämään itseäni vastaan, tavallaan rangaistakseni itse itseä siitä, että kehtaankin tehdä kuten itse parhaaksi näen. Ja tässä kohtaa pakko sanoa, että tämä "parhaaksi" ei sitten tosiaankaan vastaa mitään yleistä käsitystä asioiden kulusta, vaan on ihan minun oman tunne- ja intuitiomaailman tuotos "minun parhaastani". Ajurina tässä ohjelmassa toimii ajatus toimia niin kuin asioiden "kuuluukin" olla. Ja tästä voisin käydä keskusteluja tunti tolkulla, kuinka niiden asioiden kuuluisi olla, mutta en jaksa useinkaan alkaa sellaiseen, koska sitä saan kuulla kyllä pyytämättäkin. Silloin keskustelun asettelu on niin, että minä olen altavastaaja, ja koetan puolustaa oma reviiriä ja katsontakantaa ja nyt tulee tärkeä juttu: siinä hetkessä alkaa muodostua sitä hermomyrkkyä. Pelkistäen voisi sanoa, että ne tilanteet OVAT myrkyllisiä. Itse olen lukenut monia artikkeleita toksisista ihmissuhteista, ja pakko sanoa, että tällaiset tilanteet ainakin esiintyvät hyvinkin toksisina ja minun herkkää psyykettä vaurioittavina asioina.

No ei minun pitänyt mitään kuolemanvakavaa settiä nyt kirjoittaa, vaan ihan sitä, että on hyvä aamu, on hyvä fiilis, elämä näyttää selkeämmältä ja toiveikkaammalta.

Saan olla kiitollinen monille!! 
Tämä vuosi on ollut minulle hyvä suunnan antaja,ja näyttänyt selkeämmin mitä elämältä haluan. Kiitän todella paljon kaikkia henkilöitä jotka ovat olleet osallisina tässä vuodessa. Ihan älytön määrä porukkaa oikeasti. Koulun kaikki tyypit jotka osallistuneet muurahaispepun asioihin, terveyskeskus ja siellä eri toimijat, perhetyöntekijät, meidän sosiaalityöntekijä joka on todella tehnyt rivakasti asioita meidän hyväksi,uudet tuttavuudet/ystävät, tämä ympäristö, jossa olen saanut levätä...

Kiitos!


Se ken luottaa se ottaa kiinni ja matkustaa
sinne minne tuuli häntä kuljettaa
Hän tietää että kohtaa lempeitä poutapilviä
hän kohtaa kiukkuisia myrskypilviä
Hän tietää että myrskyn läpi pääsee vain jatkamalla lentoaan
Hän tietää että poutapilvellä lekottelu ihmiselämässä
on vain hetken täydellisyyttä ja hurmaa
Siihen hänen on tyydyttävä
Hän tietää sitä se on tämä,
ihmisenmatka. 

mk.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Psyykkisiä taitoja-THE 6 TYPES OF PSYCHIC ABILITY: HOW TO KNOW YOUR STRONGEST SENSE

Do you ever wonder how some people just seem to ‘get it?’ Perhaps they seem to ‘know’ things that would be impossible to know or even predict the future. Chances are, they’ve harnessed their inner extra-sensory talents. If you find yourself wanting to develop your own goddess-given intuitions, a good starting point is first knowing the types of main psychic capabilities. Perhaps you will discover that you are already receiving these gifts! The six main types of intuitive skills we will explore here, called the clairs (French = ‘clear’), are all about sensing and receiving spiritual information. They are related to the five physical senses, and you may find that you are most in tune with the psychic abilities that are associated with your most vivid physical senses. For example, if your eyesight is particularly keen, you may find that you are naturally clairvoyant. With some practice, anyone can tune into their natural psychic abilities! Here are the six major types: Clairvoyance - ...

Mikä on oikea valinta?

En vain osaa olla paikoillani, kun kohtaan ongelman. Minulla on sisäänrakennettu koneisto, joka lähtee raksuttamaan kiivaasti, ja kohteena on vain ja ainoastaan ratkaisu. Toisinaan pohdin hyvinkin tiiviisti erilaisia tapoja ratkaista probleemaa, jopa niin, että kaikki muu maailmassa jää toiselle sijalle, ja olen hyvin kiihtynyt ja ahdistunut, ja liki pakonomaisesti etsin ratkaisua. Hetkittäin sitten voin päästää irti niistä suitsista, joilla koitan ohjailla tilannetta. Hetkittäin siis, silloin kun haluan vähän tasausta ja silloin, kun en vain etene mihinkään. Minun mielestä ongelman ratkaisuun pyrkiminen pitäisi olla ensimäinen prioriteetti. Mikään ei ratkea mihinkäänpäin, ilman että itse pohtii, tunnustelee ja tutkiskelee asioita. Kääntelee niitä palasia erilaisiin asentoihin, ja koettaa visioida niiden tuottamat lopputulokset. Toki joskus elämä ratkaisee asioita puolestasi, mutta siihen ei kannata tuudittautua. Ratkaisu voi olla vaikka läheisen kuolema, joka lopettaa liikkeet j...

Äiti-kissa ja pentu etsivät yhteistä kotia!!!

Äiti- emo 2v ja tyttöpentu juuri 8kk täyttänyt,etsivät kotia yhdessä sisäkissoiksi. Kumpikin kulkee valjaissa ihan hyvin, ulkoilutettu vain omalla takapihalla. Ovat leikkisä ja riekkuva pari, joka myös hellii ja hoitaa toisiaan. Emo on steriloitu pentujen syntymän jälkeen. Pienikokoisia kissoja, emon paino oli sterihetkellä 2,8kg. Kissoista suojamaksu yhteensä 70€ ja luovutus/ myyntisopimus, jolla ostaja kuittaa ymmärtävänsä vastuunsa eläimen ottamisesta. Suojamaksulla varmistat, että sinulla on tulevaisuudessa varaa myös huolehtia kissasta, eläimestä huolehtiminen ei ole ilmaista. Älä ota kissaa, jos et sitoudu ymmärtämään sitä ja hoitamaan niin hyvässä kuin pahassakin. Pentu  Pentu Emo Emo