vaikka tänään olikin tämä paljon odotettu äitienpäivä
-kiitos siis omalle äidilleni kaikkien näiden vuosien hoidosta ja huolenpidosta-
silti oloni oli tosi tyhjä.
Lasten ihanat lahjukset ja kauniit kortit tottakai oliva ihana huomionosoitus minulle.Nautin siitä kauneudesta,jota he olivat osanneet tuottaa.
Ihanuutta oli mun vanhemmat,jotka tulivat laittamaan minun takapihaa ja tekemään eräältä keskenjääneitä muitakin hommia.
Uskomaton savotta,mutta tällaista "me" saatiin aikaan:
-pappa nikkaroi alakerran sohvaan toisen käsinojan,minä ja mummo yritettiin jeesata :)
- pensasaidasta leikatut oksat paloiteltiin ja pakattiin jätesäkkeihin odottamaan 2vko päästä tulevaa roskalavaa (oikeesti ihan vitunmoinen homma!)
- pappa rakenteli terassiin laajennuksen,joka on siis ikäänkuin askelma maanpinnalle
- pappa istutti lisää kukkia penkkiin
- pappa laittoi ulos riippukeinun
-pappa nakutteli seinään mun toivomat koristeet
-mummo huolehti ruokapolitiikasta ja minun kanssa rupattelusta aka. sielunhoidosta :)
- lähteissä pappa vielä laittoi yhteen pyörään ketjut paikalleen
VOI HUH HUH minä sanon.
Ja minä menin väsyneeksi kun he tuli,ihan tasan varmaan siksi,että mä vaan pystyin relata,tiesin että täällä on muitakin vastuussa.
Tänäänhän mä sitten tietenkin onnistuin myös pahoittamaan mieleni,ilman mitään näkyvää syytä.
Loukkaannuin vain siitä,ettei Herra Isukki, ollut viitsinyt muksulleen edes vastata,vaikka 4v oli suloisesti laittanut whatsapissa hänelle ääniviestin,että "iti voitko tuola mulle häättöpottun????" koska mummo toi taas kolikkopussin,joka perinteisesti jaetaan possuihin,mutta Ipanalla ei possua ole,vieläkään.
Ja koskapa "jouduin" olla tällä lailla välikätenä ja mua suorastaan raivostutti tilanne,niin pahoitin sitten mieleni ajatuksesta, kuinka paljon sen ajattelemattomuus loukkaa muakin,edelleen.Yäk,en tykkää.Joten tänään minä paiskon eetteriputket irti,ENNENKUIN teen lisää hulluuksia... sillä...
Kävimme saunassa koska Ipana pyysi että voidaanko mennä saunaan. Ihana idea,paskaisiahan me oltiinkin jo! Myöhemmin tuli pari muutakin jätkää sinne,ja tämä yksi heistä,eli Herra T7 ,oli koko päivän käyttäytynyt tosi rasittavasti ja ilkeästi useita kertoja pikkuveljeään kohtaan,ja ollut muutenkin tottelematon,ja tokihan sama meno jatkui siellä saunassakin.Hullu ajatus edes kuvitella,että olisin saunassa,minun ihanassa rentoutuspaikassani,enää jaksanut sitä hillumista kuunnella. Mieskin tajusi elomme viimeisinä hetkinä,että kannattaa minun antaa mennä yksin saunaan- saan sen hetken edes relata ja nauttia.Nimittäin tulen tosi kiukkuiseksi jos minun saunarauhaa häiritään. Niin että kun ne pennut sitten siinä mölysi ja riiteli ja isompi herra T5:kin halusi lähteä litomaan siitä alta,niin minulla napsahti...olin juuri hiuksia pesemässä- minun shampoot ja hoitoaineet oli ilmeisesti jo pari päivää aiemmin lutrattu hukkaan kun viimeksi nämä sankarit olivat kylvyssä keskenään, joten mulla oli jälkejjä yksi kuppainen hoitoaine.Sitä luttasin hiuksiin, ja irrottelin taas niitä hiuskasoja sormistani,joita lähti pestäessä ihan huikeet määrät...Hiukset oli siitä hoitoaineesta tahmeat,ja olin ne sutinut pääalaspäin siinä että se tukka roikkuin edessäni,ja silloin minulla välähti.
Empä ole ennen itse hiuksia nyrhinyt mutta nyt nyrhin.Mulle tuli vahingossa etuhiuksetkin,koska en tajunnut että niin tottakai nekin on siinä samassa hiuskasassa.Lopputulos on vähintäänkin mielenkiintoinen,ainoa kaduttava asia on se,että pitkä etuosa tuhoutui :( muuten- ihan sama!!!!
Nyt vois lähteä nukkumaan vitutustaan taas poispäin,koska huomenna alkaa Jatkolanka- ryhmä meille pitkäaikaistyöttömille.Mennään ystäväni kanssa samaan ryhmään ja ajatella,saamme syödä lounasta joka ryhmäpäivä yhdessä,jee! Mielenkiinnolla saa nähdä millainen ryhmä se on,koska viime ryhmä oli ns nuorten ryhmä,jossa ikähaarukka oli 24-32v...+ minä :D Oli kivaa.Nyt muisteltiin M:n kanssa,että olis "vanhempien" ryhmä.Minä en tunne itseeni kauheen vanhaksi vaikka olenkin,niin on se hyvä että mulla on M siellä seurana :D
Joo mutta uutta elämää taas pukkaa,nyt kun tämä tukkakriisikin näkyy päättyvän vähän kuin "luonnonvalintana"
En kestä,kaikki on vaan niin hupaisaa (paitsi tämä angsti joka sisällä jyllää)
Bai!
-kiitos siis omalle äidilleni kaikkien näiden vuosien hoidosta ja huolenpidosta-
silti oloni oli tosi tyhjä.
Lasten ihanat lahjukset ja kauniit kortit tottakai oliva ihana huomionosoitus minulle.Nautin siitä kauneudesta,jota he olivat osanneet tuottaa.
Ihanuutta oli mun vanhemmat,jotka tulivat laittamaan minun takapihaa ja tekemään eräältä keskenjääneitä muitakin hommia.
Uskomaton savotta,mutta tällaista "me" saatiin aikaan:
-pappa nikkaroi alakerran sohvaan toisen käsinojan,minä ja mummo yritettiin jeesata :)
- pensasaidasta leikatut oksat paloiteltiin ja pakattiin jätesäkkeihin odottamaan 2vko päästä tulevaa roskalavaa (oikeesti ihan vitunmoinen homma!)
- pappa rakenteli terassiin laajennuksen,joka on siis ikäänkuin askelma maanpinnalle
- pappa istutti lisää kukkia penkkiin
- pappa laittoi ulos riippukeinun
-pappa nakutteli seinään mun toivomat koristeet
-mummo huolehti ruokapolitiikasta ja minun kanssa rupattelusta aka. sielunhoidosta :)
- lähteissä pappa vielä laittoi yhteen pyörään ketjut paikalleen
VOI HUH HUH minä sanon.
Ja minä menin väsyneeksi kun he tuli,ihan tasan varmaan siksi,että mä vaan pystyin relata,tiesin että täällä on muitakin vastuussa.
Tänäänhän mä sitten tietenkin onnistuin myös pahoittamaan mieleni,ilman mitään näkyvää syytä.
Loukkaannuin vain siitä,ettei Herra Isukki, ollut viitsinyt muksulleen edes vastata,vaikka 4v oli suloisesti laittanut whatsapissa hänelle ääniviestin,että "iti voitko tuola mulle häättöpottun????" koska mummo toi taas kolikkopussin,joka perinteisesti jaetaan possuihin,mutta Ipanalla ei possua ole,vieläkään.
Ja koskapa "jouduin" olla tällä lailla välikätenä ja mua suorastaan raivostutti tilanne,niin pahoitin sitten mieleni ajatuksesta, kuinka paljon sen ajattelemattomuus loukkaa muakin,edelleen.Yäk,en tykkää.Joten tänään minä paiskon eetteriputket irti,ENNENKUIN teen lisää hulluuksia... sillä...
Kävimme saunassa koska Ipana pyysi että voidaanko mennä saunaan. Ihana idea,paskaisiahan me oltiinkin jo! Myöhemmin tuli pari muutakin jätkää sinne,ja tämä yksi heistä,eli Herra T7 ,oli koko päivän käyttäytynyt tosi rasittavasti ja ilkeästi useita kertoja pikkuveljeään kohtaan,ja ollut muutenkin tottelematon,ja tokihan sama meno jatkui siellä saunassakin.Hullu ajatus edes kuvitella,että olisin saunassa,minun ihanassa rentoutuspaikassani,enää jaksanut sitä hillumista kuunnella. Mieskin tajusi elomme viimeisinä hetkinä,että kannattaa minun antaa mennä yksin saunaan- saan sen hetken edes relata ja nauttia.Nimittäin tulen tosi kiukkuiseksi jos minun saunarauhaa häiritään. Niin että kun ne pennut sitten siinä mölysi ja riiteli ja isompi herra T5:kin halusi lähteä litomaan siitä alta,niin minulla napsahti...olin juuri hiuksia pesemässä- minun shampoot ja hoitoaineet oli ilmeisesti jo pari päivää aiemmin lutrattu hukkaan kun viimeksi nämä sankarit olivat kylvyssä keskenään, joten mulla oli jälkejjä yksi kuppainen hoitoaine.Sitä luttasin hiuksiin, ja irrottelin taas niitä hiuskasoja sormistani,joita lähti pestäessä ihan huikeet määrät...Hiukset oli siitä hoitoaineesta tahmeat,ja olin ne sutinut pääalaspäin siinä että se tukka roikkuin edessäni,ja silloin minulla välähti.
Empä ole ennen itse hiuksia nyrhinyt mutta nyt nyrhin.Mulle tuli vahingossa etuhiuksetkin,koska en tajunnut että niin tottakai nekin on siinä samassa hiuskasassa.Lopputulos on vähintäänkin mielenkiintoinen,ainoa kaduttava asia on se,että pitkä etuosa tuhoutui :( muuten- ihan sama!!!!
Nyt vois lähteä nukkumaan vitutustaan taas poispäin,koska huomenna alkaa Jatkolanka- ryhmä meille pitkäaikaistyöttömille.Mennään ystäväni kanssa samaan ryhmään ja ajatella,saamme syödä lounasta joka ryhmäpäivä yhdessä,jee! Mielenkiinnolla saa nähdä millainen ryhmä se on,koska viime ryhmä oli ns nuorten ryhmä,jossa ikähaarukka oli 24-32v...+ minä :D Oli kivaa.Nyt muisteltiin M:n kanssa,että olis "vanhempien" ryhmä.Minä en tunne itseeni kauheen vanhaksi vaikka olenkin,niin on se hyvä että mulla on M siellä seurana :D
Joo mutta uutta elämää taas pukkaa,nyt kun tämä tukkakriisikin näkyy päättyvän vähän kuin "luonnonvalintana"
En kestä,kaikki on vaan niin hupaisaa (paitsi tämä angsti joka sisällä jyllää)
Bai!
Kommentit
Lähetä kommentti