jos aikoo pitää uuden elämän uusissa uomissa.
Ja paljon on siedettävä, mikäli aikoo oikeasti rakentaa uutta. Sietää siis "entisen elämän" muistutuksia erilaisista toimintamalleista, siedettävä ihmisten liki loppumatonta epäilyä, siedettävä omia ajatuksia siitä, oliko tämä nyt järkevää?
Järkevää tai ei, varmaan "pakollista", kaikkien osapuolien tervehtymisen kannalta.
Olemme eläneet normaalielämää, toki vähän erilaista kun on lomalla kaikki, nyt on mieskin lomalla. Lapset olleet aika paljon poissa, niin että kotona on ollut melkein koko ajan kevennetty miehitys.
Olemme suunnitelleet pikku reissuja, sen mitä kukkaro sekä auto kestää. Lähinnä päivän retkiä, koska majoittuminen tällä porukalla....
Ikäväkseni jouduin taas pettymään "auttaviin tahoihin" - miten likinäköistä onkaan se, että vieritetään syy vain yhden kontolle, vaikka nahtaville tarjoutuu paljon vaikuttavia asioita!!! Ei ole (aina) yhden syy, jos moni voi huonosti. On syitä, ja seurauksia niihin syihin. Joku alkuunpaneva voima, joka synnyttää toisen voiman.
Kun alkuunpanevavoima on liian raskasta käsitellä, siitä resonoi helpoimmin myös se raskas seuraus.
Kaikki ei vaan ole aina niin yksinkertaista.
Niin kuin ymmärretään vaikkapa masentunutta ihmistä niin,että hänen toimintakyky ja psyykkiset eväät heikenneet, niin on myös muunlaisia asioita, jotka vaikuttavat ihmisten voimiin ja toimintoihin.
On oltava tarkkana, että puhutaan asioista kuten ne on, eikä oleteta mitään.
Se pätee meidän kahdenkeskisiin juttuihin, niin kuin myös asioihin, jotka koskevat meitä.
Totuuksia, ja vain asiaa, ei oletuksia.
Vaikeaa. Ja on myös vaikeaa rajata sitä asiaa muille ihmisille!!!
Kiitos heille, jotka antavat oman positiivisen latauksensa meidän tueksemme, koska positiivista tarvimme, emme epäilyä,tuomitsemista taikka hyljeksimistä!
Ja paljon on siedettävä, mikäli aikoo oikeasti rakentaa uutta. Sietää siis "entisen elämän" muistutuksia erilaisista toimintamalleista, siedettävä ihmisten liki loppumatonta epäilyä, siedettävä omia ajatuksia siitä, oliko tämä nyt järkevää?
Järkevää tai ei, varmaan "pakollista", kaikkien osapuolien tervehtymisen kannalta.
Olemme eläneet normaalielämää, toki vähän erilaista kun on lomalla kaikki, nyt on mieskin lomalla. Lapset olleet aika paljon poissa, niin että kotona on ollut melkein koko ajan kevennetty miehitys.
Olemme suunnitelleet pikku reissuja, sen mitä kukkaro sekä auto kestää. Lähinnä päivän retkiä, koska majoittuminen tällä porukalla....
Ikäväkseni jouduin taas pettymään "auttaviin tahoihin" - miten likinäköistä onkaan se, että vieritetään syy vain yhden kontolle, vaikka nahtaville tarjoutuu paljon vaikuttavia asioita!!! Ei ole (aina) yhden syy, jos moni voi huonosti. On syitä, ja seurauksia niihin syihin. Joku alkuunpaneva voima, joka synnyttää toisen voiman.
Kun alkuunpanevavoima on liian raskasta käsitellä, siitä resonoi helpoimmin myös se raskas seuraus.
Kaikki ei vaan ole aina niin yksinkertaista.
Niin kuin ymmärretään vaikkapa masentunutta ihmistä niin,että hänen toimintakyky ja psyykkiset eväät heikenneet, niin on myös muunlaisia asioita, jotka vaikuttavat ihmisten voimiin ja toimintoihin.
On oltava tarkkana, että puhutaan asioista kuten ne on, eikä oleteta mitään.
Se pätee meidän kahdenkeskisiin juttuihin, niin kuin myös asioihin, jotka koskevat meitä.
Totuuksia, ja vain asiaa, ei oletuksia.
Vaikeaa. Ja on myös vaikeaa rajata sitä asiaa muille ihmisille!!!
Kiitos heille, jotka antavat oman positiivisen latauksensa meidän tueksemme, koska positiivista tarvimme, emme epäilyä,tuomitsemista taikka hyljeksimistä!
Kommentit
Lähetä kommentti