Siirry pääsisältöön

Terveisiä pihalta!

Piti nyt alkaa juttua vääntää kun tässä ulkona istun ja kertakaikkisen hyvä fiilis. Aurinko lämmittää paljaita kinttuja , muuten olen varjossa. Onneksi. Nyt ei oikein tuo auringonpaahde maistuis. 
Mutta ihanan rento fiilis todellakin. Poikaporukka leikkii kivasti tuossa, mistä olen erityisen iloinen. Esko Jalkanen Luonnonvoimat- yhdistyksen eräs työntekijä kuntoutti pyynnöstäni tämän pihan lasten energioita, jotka oli nyt kevään/kesän aikana muuttuneet tosi negatiivisiksi, ja  siitä seurasi sitten meidän ipanaan kohdistuvaa kiusaamista ja syrjimistä,mistä tottakai loukkaannuin.  Mutta heti kun kuntoutus oli tehty,tähän pihaan tuli sellainen hyvä fiilis ja leikit ovat taas sujuneet.

Tänään me aikuiset saamme hiukan  kahdenkeskistä aikaa,kun käymme tuhlaamassa viimeiset sarjalippumme leffaan. "Kerro minulle jotain hyvää" on leffan nimi,genrenä draama/romantiikka. Hiukan erilainen meidän normisettiin verraten ,mutta vaikutti niin hyväntahtoiselle,ja toisaalta,ei siellä oikein ollut muuta mitä olisi halunnut mennä katsomaan. Ipana jää illaksi isompien huomaan. Ja huomennahan se on sitten säpinäpäivä tulossa kun yksi muuttaa. Aikamoista!!!!

Muutossa on se hyvä puoli,että joutuu vähän tekemään inventaariota tavaroista. Meidänkin kamoja on ollut tuolla huoneessa,joka nyt tyhjenee pojan jäljiltä.  Pitää mennä itsekin sinne tonkimaan ja laittaa heti pois juttuja joita on joko säilytetty liian kauan tai niitä katsoessa tulee tunne,että näitä emme enää halua ja tarvi. Kaikkea ei tarvi säästää ,vaikka niitä saattaisi 5v päästä tarvita.
Tavallaanhan se tietenkin saattaa tuntua rahan haaskaamiselle,mutta koskaan et elämästä tiedä... on hyvä tehdä inventaariota elämässään monilla eri alueilla,jotta energia kevenee ja kevään energiaa on helpompi ohjata oikeaan suuntaan. Esim tälläkin hetkellä kun ajattelen,niin näen pojan huoneen hirvittävät pölypallerot,jotka paljastuvat vasta kun huonekalut siirretään. Se lika on sitonut itseensä tietynlaista energiaa,joka pitää kerätä asunnosta pois. Siksi siivoaminen on tärkeää,sillä kaikkeen likaan kätkeytyy vanhaa ja käytettyä energiaa, josta pitää hankkiutua eroon.
En ole varsinainen siivoushullu ,mutta rakastan siisteyttä. Useimmiten nautinkin siivoamisesta ja vallankin siivouksen jälkeen tulevasta keveästä ja selkeästä olotilasta kotona ja itsessä. Siivouksen jälkeen olisi hyvä tuulettaa ja jos on muuttanut huonekalujen järjestystä,polttaa myös kynttilää samalla ja pyytää huoneen energioiden puhdistusta myös.  

Lapset kirmasivat metsään taas vaihteeksi. Ei Ipana muista että pitäisi sanoa kun menee,mutta nyt näin ja kuulin kun tässä istun .
Alkaa nälkä tulla,joten mentävä kaivelemaan  kaappeja jos löytyisi "kolme leipää ja kahdesta turskasta josta riittäisi särvintä hurskasta" vanhan biisin sanoin. Keräilyruokaa,jämiä ,vatsan täytettä.

Hyvää ja rauhallista viikonloppua kaikille lukijoille!  

Kommentit