Auto on minulle tärkeä kulkuväline.Se on mulle vähän kuin invamopo,mutta sillä ei voi ajaa lähellekkään päiväkotia,eikä edes invapaikalle,koska en ole jaksanut selvittää,saisinko sellaista lupaa.Sen perusteella miten vaikeaa joskus on kävellä,luulisin saavani sen/olevani oikeutettu.
Tämä auto tuli mulle joulukuussa 2013.Itsenäisyyspäivänä.Hain sen entisestä kotikaupungistani mieheltä,joka ei selvästikkään ollut arvostanut sen sulokkuutta.Tämän sulokkuuden kylläkin ymmärsin vasta sen jälkeen,kun meistä oli tullut kamut.Vaikka entinen autoni oli ollut iso juoppo,tuntui tämäkin alkuun vaikealle hallita.Se tottumus nääs...Ja se tuntui kaikkine ominaisuuksineen niiiiin hienolle.
No jokatapauksessa,autoni on minulle liki päivittäinen käyttötavara.Nyt talviaikaan se lähtee heti aamukierrokselle kuskaamaan minua ja 2-3 poikaa.Talvella lämmitin sitä melkein säännöllisesti,ellen sitten unohtanut tolppaan säätää oikeaa aikaa,enkä jaksanut enää sängystä nousta sitä säätämään.Mies tosin saattoi säätää sen aikaan töihin lähtiessään puoli kuudelta- siitä tasan kahden tunnin päästä olisi meidän lähtöaika joka tapauksessa.Aina hän ei muistanut.
Autoni mahdollistaa minulle jonkinlaisen elämän kodin ulkopuolella.Sosiaalista elämää se ei voi minulle kyllä lisää taikoa,mutta pelkkä ajelukin on kivaa.Aamulla radiosta tulee Suomipopin aamulypsy,se on kyllä hauska radio-ohjelma.Toisinaan naamaa repivä kokemus,joka aiheuttaa hulluja ilmeitä ajon aikana,ja ilmeet kanssa-ajelijoiden kasvoilla nähdessään minun hirnuvan autossa,tai laulavan.mm,kivaa.
Parasta antia autoni kanssa on se,vaikkei se siis sosiaalista elämää voikkaan minulle luoda,on shoppailureissut.Minulle riittää ihan vain käynti eläinkaupassa kissanhiekka ostoksilla.Tai turha kierros kirppiksellä,kuten eilen.Ihana lamppuni oli myyty,mutta löysin sentään Ipanalle jumpsuitin :) Niitä on nyt 3- kuka saakeli tartutti minuun JUMPSUIT-kuumeen???
No mutta toivuin pettymyksestä ja kohti uusia pettymyksiä vain.
Tämän aamun reissulta palasin juuri.Keräsin autosta hiukan turhaa kamaa pois.Siellä oli vielä hanskat ja pipo,ne oli sitä varten kun täälläkin oli niitä pakkasia.. :D Katselin muutakin sälää autossa.Lumiharjat nakkasin jo takakonttiin,koska jos täällä vielä aamukohmeloita on,niin kaivetaan kontista sitten.Niin ikään asettelin keskikonsoliin viikonlopun reissulta jääneet pillimehut- ne on ihan hyvä olla autossa,koskaan kun ei tiedä milloin se jano iskee.Itse en kyllä niitä juo,sokerimehuja.
Vauvan kosteuspyyhkeitä.Meillä ei ole ollut vauvaa aikoihin,mutta ne on ihan hyviä vaikka käsien pyyhkimiseen taikka vaikka kojelaudan pyyhkimiseen,kuten mieheni juuri teki odottaessaan autopesuun pääsyä,oman autonsa kera.Minun autoni pääsi suihkuun nopeasti kauppareissulla uudessa pesulassa Prisman kyljessä :D
Kynä ja muistivihko.Lyijykynä.Koska kuulakärkikynät eivät toimineet pakkassäässä autossa jäätyneinä.Aurinkolasit ovat olleet aurinkolipassa kiinni kesän jälkeen,kyllä niitä talvellakin on joutunut käyttämään.Silmäni ovat vanhemmiten tulleet tosi herkiksi niin auringolle kuin pimeydellekin.Kumpikin sokeuttaa minut tosi helposti.Silmälääkäri selitti tätä joskus jotenkin niin,että minun silmäsolut tai jotkut vetimet...ovat menneet kierroksille,eikä ne siitä enää koskaan suoristuisi.Siksi näköni on ikuisesti paska.Edes rillit ei voi sitä korjata kunnolla.Nämä on asioita joita jokainen ihminen varman haluaa näöstään kuulla.
Mutta näöstä viis,kun silmät on poskilla joka aamu,jokatapauksessa :D
Mukavaa tiistaita just Sulle!
Tämä auto tuli mulle joulukuussa 2013.Itsenäisyyspäivänä.Hain sen entisestä kotikaupungistani mieheltä,joka ei selvästikkään ollut arvostanut sen sulokkuutta.Tämän sulokkuuden kylläkin ymmärsin vasta sen jälkeen,kun meistä oli tullut kamut.Vaikka entinen autoni oli ollut iso juoppo,tuntui tämäkin alkuun vaikealle hallita.Se tottumus nääs...Ja se tuntui kaikkine ominaisuuksineen niiiiin hienolle.
No jokatapauksessa,autoni on minulle liki päivittäinen käyttötavara.Nyt talviaikaan se lähtee heti aamukierrokselle kuskaamaan minua ja 2-3 poikaa.Talvella lämmitin sitä melkein säännöllisesti,ellen sitten unohtanut tolppaan säätää oikeaa aikaa,enkä jaksanut enää sängystä nousta sitä säätämään.Mies tosin saattoi säätää sen aikaan töihin lähtiessään puoli kuudelta- siitä tasan kahden tunnin päästä olisi meidän lähtöaika joka tapauksessa.Aina hän ei muistanut.
Autoni mahdollistaa minulle jonkinlaisen elämän kodin ulkopuolella.Sosiaalista elämää se ei voi minulle kyllä lisää taikoa,mutta pelkkä ajelukin on kivaa.Aamulla radiosta tulee Suomipopin aamulypsy,se on kyllä hauska radio-ohjelma.Toisinaan naamaa repivä kokemus,joka aiheuttaa hulluja ilmeitä ajon aikana,ja ilmeet kanssa-ajelijoiden kasvoilla nähdessään minun hirnuvan autossa,tai laulavan.mm,kivaa.
Parasta antia autoni kanssa on se,vaikkei se siis sosiaalista elämää voikkaan minulle luoda,on shoppailureissut.Minulle riittää ihan vain käynti eläinkaupassa kissanhiekka ostoksilla.Tai turha kierros kirppiksellä,kuten eilen.Ihana lamppuni oli myyty,mutta löysin sentään Ipanalle jumpsuitin :) Niitä on nyt 3- kuka saakeli tartutti minuun JUMPSUIT-kuumeen???
No mutta toivuin pettymyksestä ja kohti uusia pettymyksiä vain.
Tämän aamun reissulta palasin juuri.Keräsin autosta hiukan turhaa kamaa pois.Siellä oli vielä hanskat ja pipo,ne oli sitä varten kun täälläkin oli niitä pakkasia.. :D Katselin muutakin sälää autossa.Lumiharjat nakkasin jo takakonttiin,koska jos täällä vielä aamukohmeloita on,niin kaivetaan kontista sitten.Niin ikään asettelin keskikonsoliin viikonlopun reissulta jääneet pillimehut- ne on ihan hyvä olla autossa,koskaan kun ei tiedä milloin se jano iskee.Itse en kyllä niitä juo,sokerimehuja.
Vauvan kosteuspyyhkeitä.Meillä ei ole ollut vauvaa aikoihin,mutta ne on ihan hyviä vaikka käsien pyyhkimiseen taikka vaikka kojelaudan pyyhkimiseen,kuten mieheni juuri teki odottaessaan autopesuun pääsyä,oman autonsa kera.Minun autoni pääsi suihkuun nopeasti kauppareissulla uudessa pesulassa Prisman kyljessä :D
Kynä ja muistivihko.Lyijykynä.Koska kuulakärkikynät eivät toimineet pakkassäässä autossa jäätyneinä.Aurinkolasit ovat olleet aurinkolipassa kiinni kesän jälkeen,kyllä niitä talvellakin on joutunut käyttämään.Silmäni ovat vanhemmiten tulleet tosi herkiksi niin auringolle kuin pimeydellekin.Kumpikin sokeuttaa minut tosi helposti.Silmälääkäri selitti tätä joskus jotenkin niin,että minun silmäsolut tai jotkut vetimet...ovat menneet kierroksille,eikä ne siitä enää koskaan suoristuisi.Siksi näköni on ikuisesti paska.Edes rillit ei voi sitä korjata kunnolla.Nämä on asioita joita jokainen ihminen varman haluaa näöstään kuulla.
Mutta näöstä viis,kun silmät on poskilla joka aamu,jokatapauksessa :D
Mukavaa tiistaita just Sulle!
Kommentit
Lähetä kommentti