Karhunpennut sairastaa,eli olivat täällä minun ilona kotosalla.
Tai no,ei ne enää sairasta,eilen molemmat oksensivat muutamaan kertaan,muulla perheellä ei oireita,paitsi mahassa kurlutti minullakin.
Tänään ne on olleet kyllä ihan iskussa,on jaksettu riehuakkin ja hiukan tapella.Leikkien kerääminen sen sijaan ei kiinnstanut millään muotoa,ja ihmetys olikin suuren suuri,kun pidin pääni ja käskin kerätä roinat pois lattialta.
Alakerta on minun tilaani.MINUN.Samperi sentään,tässä kämpässä on oltava paikkoja,jotka pysyy sen verran siistinä,että ilkeen olla.Ja kun alakerrassa on vain makkari,keittiö ja olkkari (no eteinen ja khh tokikin,ja vessa,mutta niistä nyt viis) niin haluan että em.paikat on siinä kuosissa,että voin nauttia olostani rauhassa.
No,jonkun inspiraation sitten sai tuo eskari karhulainen,ja ilmoitti yläkerrassa että hän pesee vessan lavuaarin ja sitten kun se oli pesty niin ilmoitti pesevänsä vielä pöntönkin.Olin että no ookoo,kiva että sulla on hommia :) Sitten hän tössötti itsensä alakertaan ja halusi pestä keittiön lavuaarin.No sepä ei ollutkaan ihan yksinkertainen juttu,koskapa siinä oli käsitiskiä.Totesin että no sitten pitää tiskata ensin.
Miksei siis mun miehelle mene kaaliin,miten se kannattaa tehdä,vai olenko niin natsi,että vain minun tapa on "oikea"...Noo,mieleen jäänyt hyvin kun on köksäntunnilla ja sittemmin kodinhoitotunneilla painotettu vedellä lutraamisen huonoutta.Onhan se totta,ihan kamalaa,kun haassataan puhdasta vettä.Tämä oli hyvinkin perusteltua vallankin edellisessä asunnossamme,jossa jokainen vesitippa meni mittarin kautta.Täällä ei meitä rahallisesti auta yhtään,vaikka pihistelisimme vettä,mutta kaippa ne laskee kok taloyhtiön kulutuksen kun vesimaksuja määrätään.Ja kun jotkut käyttää edes säästeliäästi,niin ehkä se ehkäisee hiukan edes vesimaksun nousua?Mukavaa oli kyllä vanhassa kodissa saada puolivuosittain aina palautuksia,koska olimme käyttäneet säästeliäästi.Vaikka oli vauva ja kaikkineen 8 henkeä tiskeineen ja pyykkeineen,olimme ainoa perhe rivitalostamme jotka sai takaisin.Muut perheet olivat 5 ja 6 henkisiä ;)
No nyt on siistitty taas kotia ja keksitty karhunpennuille tekemistä.Sohvasta puuttuu vielä päälliset,koskapa melkein kaikki pääsivät eilisen oksennus-session päätteeksi pesukoneeseen :)
Siisti keittiö on niin ihana <3
(jos mietitte miten 8-henkinen perhe mahtuu tuohon pöydän ääreen,niin vastaus on: ei mitenkään.Siksi meillä on olohuoneen puolella toinen ruokailuryhmä)
Ihanaa uuden viikon alkua kaikillen :)


Kommentit
Lähetä kommentti