Jälleen yksi perinne,jonka tarkoitus on aika tuntematon useimmille virpojille.
Monena vuonna olen hampaita kiristellen seurannut tätä vouhotusta ympärillä,milloin on täysin tuntemattomat lapset tulleet soittelemaan kelloa,ja milloin omani ovat hinkuneet virpomaan.
Koitan avata asennettani,joka on tosiaan aika kielteinen ko.toimenpidettä kohtaan.
Siis,miksi virvot?
Esitin omille lapsille ukaasin,että heidän on selvitettävä virpomisen taustat,ja kerrottava,mikä osa niistä on se,miksi he haluavat virpoa.
Oletettavasti ainoa syy olisi ollut ilmaiset pääsiäismunat.
Tästä syystä minun ajatusmaailmassa kyseessä on kerjääminen,ja vaikka tässä ei rahassa kylvetä,olen sitä mieltä,että kyllä minä omat lapseni "munissa" pidän,kyllä talo tarjoaa.
Toinen seikka mikä on todella närästänyt,on se,että muksut jotka lähtevät virpomaan,saattavat oikeasti pahimmillaan tulla pelkän kalun pajunvitsan kanssa ja normivaatteissa.Olen nolona heidän puolestaan.Siksipä siis omille kersoilleni on ollut ehtona se,että heidän pitää luoda asunsa ja tehdä vitsat.No vitsojen teko ei ole temppu eikä mikään,kivaahan se on,mutta ne asut.Minusta virpojan pitää ehdottomasti panostaa asiaan,jos meinaa käydä munankerjuulla.
Suloisiahan ne pikkuvirpojat on,jotka on laitettu pupuiksi ja noidiksi ja kissoiksi,ja väkerretty sieviä vitsoja,mutta...minusta voisi siltikin pidättäytyä vaikka tuttujen ja sukulaisten virpomisessa.
Vastustan muuten monia muitakin perinteitä -en tiedä mikä häiriö minussa on- mutta jokainen tavallaan.
Löydin Meidän Perhe-lehden julkaisin,jossa käsiteltiin myös tätä virpomista,linkki tässä
Mutta jokatapauksessa:
MUNARIKASTA PÄÄSIÄISTÄ, sit ens pyhinä :)
Monena vuonna olen hampaita kiristellen seurannut tätä vouhotusta ympärillä,milloin on täysin tuntemattomat lapset tulleet soittelemaan kelloa,ja milloin omani ovat hinkuneet virpomaan.
Koitan avata asennettani,joka on tosiaan aika kielteinen ko.toimenpidettä kohtaan.
Siis,miksi virvot?
Esitin omille lapsille ukaasin,että heidän on selvitettävä virpomisen taustat,ja kerrottava,mikä osa niistä on se,miksi he haluavat virpoa.
Oletettavasti ainoa syy olisi ollut ilmaiset pääsiäismunat.
Tästä syystä minun ajatusmaailmassa kyseessä on kerjääminen,ja vaikka tässä ei rahassa kylvetä,olen sitä mieltä,että kyllä minä omat lapseni "munissa" pidän,kyllä talo tarjoaa.
Toinen seikka mikä on todella närästänyt,on se,että muksut jotka lähtevät virpomaan,saattavat oikeasti pahimmillaan tulla pelkän kalun pajunvitsan kanssa ja normivaatteissa.Olen nolona heidän puolestaan.Siksipä siis omille kersoilleni on ollut ehtona se,että heidän pitää luoda asunsa ja tehdä vitsat.No vitsojen teko ei ole temppu eikä mikään,kivaahan se on,mutta ne asut.Minusta virpojan pitää ehdottomasti panostaa asiaan,jos meinaa käydä munankerjuulla.
Suloisiahan ne pikkuvirpojat on,jotka on laitettu pupuiksi ja noidiksi ja kissoiksi,ja väkerretty sieviä vitsoja,mutta...minusta voisi siltikin pidättäytyä vaikka tuttujen ja sukulaisten virpomisessa.
Vastustan muuten monia muitakin perinteitä -en tiedä mikä häiriö minussa on- mutta jokainen tavallaan.
Löydin Meidän Perhe-lehden julkaisin,jossa käsiteltiin myös tätä virpomista,linkki tässä
Mutta jokatapauksessa:
MUNARIKASTA PÄÄSIÄISTÄ, sit ens pyhinä :)
Kommentit
Lähetä kommentti