Jotenkin huvittuneena mietin tässä juuri iltapalapöytää tyhjennellessä, että kuinka paljon ruokaa menee meidän perheessä, ja paljonko se kaikki maksaa!
Tein tänään tavallista kaurapuuroa iltapalaksi, sen nimi oli tosin "Äidin lempeä iltapuuro" koska haudutin sitä sellaisella itsekeksimällä tavalla
(nakkaan ryynit veteen jo siinä vaiheessa kun laitan kattilan liedelle, eli kylmään veteen. Ryynit likoaa sen hetken kun vesi alkaa kiehua,ja kun huttu kiehahtaa,laitan sen suoraan ykköselle,ja kansi päälle. Hämmennän usein ja vähän kovempiotteisestikkin joskus, niin ryynit hajoaa ja puurosta tulee tosi kuohkea ja hieno)
Puuron päälle tarjottiin vadelmaa pakkasesta.
Tämä annos piisasi 2 aikuiselle ja 4 lapselle.
Lisäksi ostin tänään ison paahtoleivän- se meni sillä istumalla niin, että 2-3 palaa jäi vielä yhdelle syöjälle joka ei ollut pöydässä yhtäaikaa.
Leipien päälle kulutettiin 3 isoa tomaattia ja 1 suolakurkku sekä x- määrä juustosiivuja
Jotenkin sen ison paahtoleivän katoaminen oli huvittavaa. Mietin että sinne hurahti liki 2euroo, yhtenä osana meidän iltapalaa. Puuro ei paljon maksanut, mutta viimeinen rasiallinen tädin keräämiä vadelmia kirpaisi :(
Mietin, että pitäisikö sitä haastaa itsensä laskemaan joltain ajalta ruokamenot, ja vähän pitämään siitä kirjaa, mitä on syöty ja paljonko se on maksanut...mahtaisinko jaksaa ja muistaa tallettaa kuitit ja tarkkailla ruoka-aineita, koska meillähän kokkaa MIES!
Katsotaan :)
Tällaisilla mietteillä torstai- iltaan.
Huomenna perjantai ja työläisillä alkaa vapaat. Minun elämä ei heilahda mihinkään.
Kuulumisiin!!
Tein tänään tavallista kaurapuuroa iltapalaksi, sen nimi oli tosin "Äidin lempeä iltapuuro" koska haudutin sitä sellaisella itsekeksimällä tavalla
(nakkaan ryynit veteen jo siinä vaiheessa kun laitan kattilan liedelle, eli kylmään veteen. Ryynit likoaa sen hetken kun vesi alkaa kiehua,ja kun huttu kiehahtaa,laitan sen suoraan ykköselle,ja kansi päälle. Hämmennän usein ja vähän kovempiotteisestikkin joskus, niin ryynit hajoaa ja puurosta tulee tosi kuohkea ja hieno)
Puuron päälle tarjottiin vadelmaa pakkasesta.
Tämä annos piisasi 2 aikuiselle ja 4 lapselle.
Lisäksi ostin tänään ison paahtoleivän- se meni sillä istumalla niin, että 2-3 palaa jäi vielä yhdelle syöjälle joka ei ollut pöydässä yhtäaikaa.
Leipien päälle kulutettiin 3 isoa tomaattia ja 1 suolakurkku sekä x- määrä juustosiivuja
Jotenkin sen ison paahtoleivän katoaminen oli huvittavaa. Mietin että sinne hurahti liki 2euroo, yhtenä osana meidän iltapalaa. Puuro ei paljon maksanut, mutta viimeinen rasiallinen tädin keräämiä vadelmia kirpaisi :(
Mietin, että pitäisikö sitä haastaa itsensä laskemaan joltain ajalta ruokamenot, ja vähän pitämään siitä kirjaa, mitä on syöty ja paljonko se on maksanut...mahtaisinko jaksaa ja muistaa tallettaa kuitit ja tarkkailla ruoka-aineita, koska meillähän kokkaa MIES!
Katsotaan :)
Tällaisilla mietteillä torstai- iltaan.
Huomenna perjantai ja työläisillä alkaa vapaat. Minun elämä ei heilahda mihinkään.
Kuulumisiin!!
Kommentit
Lähetä kommentti