Eilen tuo ukko sitten tempaisi mulle kuulosuojaimet päähän.Alkoi tällä mammalla paukkua sietokyky ääniin taas niin huolella,että.Kauhea väsymys riivaa jatkuvasti,lie hiton huono sokeritasapaino,ja siitä saa tietty syyttää vain itseään.
Tänäänkin sain suojat korville,kun tulin 2 tunnin palaverista ja olin ihan tillin tallin.Istuin koomassa pöydän äärellä leivän ja kahvin kera,ja koitin suojautua hetken melusaasteelta ja saada jonkun elpymiskokemuksen.Sitkeästi yritin taistella,mutta pakko oli kallistua vaakatasoon hetkeksi.
Mun urotyöt tälle päivää siis 2 tunnin Ikea-vaellus ja ruokailu siellä,ja sen päälle palaveri.Ja muija on aivan kaput.
Ukko sen sijaan oli päättänyt omatoimisesti alkaa vessaremontin alkutoimet,kun olin poissa.Poissa oli siis lamppu ja peilikaapit,vain likaiset seinät möllöttää nyt vessassa,mutta ne ei onneksi ole minun vaivani- mun vaiva on vain päättää maalin sävy,jolla ne maalataan.Niin ja se peili,koska Stave ei mahdukaan tuohon lampun paikan ja kaakeleiden väliin :(
Kaakelitkin tekisi mieli maalata,mutta aika tyyristä kun se purkki maksaa jonkun 50e.Ehkäpä vanhanaikaiset kaakelitarrat pelastaisi,vai onkohan kukaan kikkaillut cd-fixillä kaakeleita...
Ideoita?
Niin että kaippa se sitten alkaa sitä remppaa touhuamaan,kunhan minä päätän värin :)
Johan sitä saikkulaisena joutaa.
Se palaveri päiväkodilla,ns kouluvalmiuspalaveri,oli kyllä hyvä.Sain kuulla paljon kehuja muksustani,ja sanoinkin että olen ihan kateellinen eskarin tädeille,jotka saavat hänestä sen parhaan esiin.
Koti syö sen parhauden,koska täällä on paljon sitä ärsykettä,jolle hänKIN on herkkä- ääniä!
Kyllä minä voin nyt vaan taas miettiä että voi hyvänen aika tätä elämää,kaikenlaista vaivaa pitääkin olla.Mutta tosiaan,minullakin tämä vaiva nyt vanhemmiten vasta äitynyt,kestinkin tätä lapsiperhemeteliä hirveen monta vuotta,niin että toleranssi on kaiketi nyt käytetty.On se onni että pikkulapsivaihe on ihan muutaman vuoden päästä ohi!!! Ja sitten joskus niitä lapsenlapsia ehkä jaksaa paremmin? (tai sitten ei)
Melu on saastetta,niin se on.Ja nykypäivänä sitä melua vaan on joka paikassa.
Nyt kun oon ollut muutenkin väsynyt,niin esim tv ääni ollut hyvin pienellä- no mitäpä sitä muutenkaan huudattaa kun vähemmälläkin kuulee.
Joo mutta,eihän nuo nyt varsinaisesti mitkään kaunistukset oo nuo kuulosuojaimet,mutta jos ne pelastaa mun mielenterveydestä ees jotain,niin FINE,mä suostun!

Kommentit
Lähetä kommentti